تعیین تکلیف ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگانی که تعقیب قضایی آنها تعلیق شده است

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۰:۴۳:۰۱
کد خبر: ۱۱۸۷۰۹۲
تعیین تکلیف ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگانی که تعقیب قضایی آنها تعلیق شده است
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در سی و دومین جلسه کمیته اقدام ارزی، در مورد تعیین تکلیف ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگانی که تعقیب قضایی آنها از سوی مقامات قضایی تعلیق شده است، گفت: تا پایان تیرماه در این مورد تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش برنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم با بیان این مطلب اظهار داشت: در مورد نحوۀ ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگانی که قرار منع تعقیب از سوی مقامات قضایی برای آنان صادر شده تا پایان تیرماه سالجاری تصمیم‌گیری می‌شود  تا این گروه از صادرکنندگان بتوانتد پس از ایفای تعهدات خود نسبت به شروع مجدد فعالیت تجاری اقدام کنند.

وی افزود: این دسته از صادرکنندگان موظف هستند  پرونده قضایی خود را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند تا پس از تعلیق تعقیب قضایی در خصوص ایفای تعهدات ارزی صادراتی اقدام شود.

رئیس کمیته اقدام ارزی گفت: پس از احراز وجود ارز حاصل از صادرات، این گروه از صادرکنندگان باید تعهد ارزی خود را از طریق سامانه نیما یا واردات در مقابل صادرات ایفا کنند، ضمن آنکه امکان واگذاری کوتاژهای صادراتی آنان به وارد کنندگان در حال بررسی است.

نظر شما