۱۸۶ هزار واحد صنفی عرضه برنج بازرسی شد

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۴:۳۴:۲۶
کد خبر: ۱۱۸۷۳۳۱
۱۸۶ هزار واحد صنفی عرضه برنج بازرسی شد
مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت گفت: طی سال گذشته در مجموع ۱۸۶ هزار و ۲۲۰ مورد واحد صنفی عمده و خرده فروشی برنج به منظور تنظیم بازار این محصول در سطح کشور مورد بازرسی قرار گرفتند.

به گزارش برنا و به نقل از وزارت صمت، مجتبی ماجد در تشریح بازرسی از واحدهای خرده فروش و عمده فروش برنج طی سال گذشته گفت: مقایسه آمار واصله در زمینه بازرسی بیانگر آن است که طی سال گذشته با همکاری بازرسان سازمان صمت و اتاق اصناف استان‌ها، در مجموع ۱۸۶ هزار و ۲۲۰ مورد واحد صنفی عمده و خرده فروشی برنج به منظور تنظیم بازار این محصول در سطح کشور مورد بازرسی قرار گرفتند.

مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت افزود: از مجموع بازرسی‌های انجام شده طی این مدت، تعداد ۳۷ هزار و ۲۷۰ مورد به واحدهای عمده فروش و ۱۴۸ هزار و ۹۵۰ مورد دیگر به واحدهای خرده فروش برنج اختصاص داشته است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده‌های تخلف متشکله در همین مدت تصریح کرد: از مجموع ۵ هزار و ۵۷۸ فقره پرونده متشکله، تعداد ۷۶۱ فقره به واحدهای عمده فروش و ۴ هزار و ۸۱۷ فقره دیگر به واحدهای خرده فروش مربوط است.

مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت در ادامه بیان داشت: پرونده متخلفان این تعداد بازرسی پس از انجام تحقیقات کارشناسی به ارزشی بالغ بریک هزار و ۵۲۶ میلیارد و ۲۵۵ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۴۹۲ ریال به مراجع ذی صلاح جهت سیر مراحل قانونی و صدور رأی نهایی ارجاع شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در موضوع نظارت بر میوه و تره بار، در همین مدت مجموعاً ۳۴۶ هزار و ۴۰۵ مورد بازرسی از سطح انبارها، سردخانه‌های محل نگهداری میوه، حق العملکاران، عاملین توزیع و واحدهای صنفی خرده فروش مرتبط صورت گرفته و در این زمینه به ۲۴ هزار و ۲۸۵ موردشکایت مردمی رسیدگی شده است.

ماجد همچنین به اقدامات تعزیری در این خصوص و تشکیل ۱۹ هزار و ۶۷۸ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از دو هزار و ۷۶ میلیارد و ۵۲۶ میلیون و ۴۷۰ هزار و ۲۰۲ ریال اشاره کرد و افزود: تشکیل تعداد ۱۲۹ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از یک هزار و ۹۶۲ میلیارد ریال در بخش واردکننده و سردخانه، ۴۱۸۷ مورد پرونده تخلف در زمینه نظارت بر عملکرد بارفروشان و حق العمکاران، بیش از ۱۴ هزار فقره تخلف صورت گرفته به ارزش بالغ بر ۸۷ میلیارد و ۴۸۱ میلیون ریال برای عاملین توزیع خرده فروش و همچنین تشکیل ۷۵۵ فقره پرونده تخلف در ارتباط با میادین اصلی و بازارهای میوه و تره بار شهرداری از دیگر اقدامات سازمان‌های صمت سراسر کشور طی این مدت است که این پرونده‌ها برای رسیدگی به ادارات کل تعزیرات حکومتی استان‌ها ارسال شدند.

مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت تاکید کرد: این نظارتها با هدف جلوگیری از اقدامات برخی افراد سودجو برای اخلال در شبکه توزیع و انتفاع سود بیشتر کماکان تداوم خواهد داشت و مردم می‌توانند هرگونه تخلف شامل گرانفروشی، احتکار و اختفا، و … را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ سازمان حمایت و سازمان‌های صمت استان‌ها اطلاع دهند.

نظر شما