صادرات نفت ونزوئلا در ماه مه کاهش یافت

۱۴۰۰/۰۳/۱۲ - ۱۴:۴۶:۳۶
کد خبر: ۱۱۸۷۸۹۱
صادرات نفت ونزوئلا در ماه مه به‌دلیل توقف تولید و کمبود رقیق‌کننده کاهش یافت.

به گزارش برنا به نقل از  رویترز، اسناد و داده‌های ردیابی کشتی‌ها نشان داد که صادرات نفت ونزوئلا در ماه مه کاهش یافت و به ۵۹۳ هزار و ۵۵۰ بشکه در روز رسید، علت این مسئله توقف تولید در منطقه اصلی تولید نفت این کشور و کمبود رقیق‌کننده برای تولید گریدهای قابل صادرات بود.

صادرات نفت این عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه‌های فوریه و آوریل در حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز ثابت بود، اما نشتی گاز سبب توقف فرآوری در شرکت دولتی نفت ونزوئلا (پدوسا) و دسترسی کمتر به نفت خام سبک و فرآورده‌های نفتی برای رقیق کردن نفت خام فوق سنگین کمربند اورینوکو در ماه گذشته میلادی و کاهش صادرات این کشور شد.

اسناد شرکتی و داده‌های موسسه رفینیتیو ایکون نشان داد که پدوسا و سرمایه‌گذاری‌های مشترک این شرکت در ماه مه ۲۷ محموله نفت خام و سوخت ارسال کرده‌اند که بیانگر کاهش ۱۴.۵ درصدی نسبت به ماه آوریل است، در حالی که صادرات ونزوئلا نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ حدود ۲۸ درصد افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های منابع ثانویه و به نقل از اوپک، تولید نفت ونزوئلا در ماه آوریل و در حالی که قیمت درجه‌بندی اصلی نفت این کشور ۴۶ دلار برای هر بشکه بود، ۴۴۵ هزار بشکه در روز بود.

نظر شما