مردم قشم مانند ادوار گذشته با حضور شکوهمند خود در پای صندوق‌های رأی در خلق حماسه‌ای دیگر برای کشور سهیم خواهند بود/ مسیر توسعه در دنیای کنونی از روستاها می‌گذرد

۱۴۰۰/۰۳/۲۵ - ۱۰:۲۷:۲۰
کد خبر: ۱۱۹۲۹۶۶
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در جلسه هم‌اندیشی دهیاران شهرستان قشم گفت: مسیر توسعه در دنیای کنونی از روستاها می‌گذرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، علی درویش پور در جلسه هم‌اندیشی دهیاران شهرستان قشم که با حضور فرماندار شهرستان، بخشداران، دهیاران و جمعی از معاونان و مدیران سازمان برگزار شد، با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات عنوان داشت: یکی از ویژگی‌های خاص جزیره قشم مشارکت حداکثری مردم در ادوار پیشین انتخاباتی بوده و در این دوره نیز مردم با حضور شکوهمند خود در پای صندوق‌های رأی در خلق حماسه‌ای دیگر برای کشور سهیم خواهند بود. 

وی افزود: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری هر دو هم در سرنوشت کشور و هم در توسعه و پیشرفت منطقه بسیار مؤثر بوده و مردم با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی و انتخاب خود نقش مؤثر و تعیین‌کننده‌ای در چهار سال آینده خواهند داشت.

درویش پور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مسیر توسعه در دنیای کنونی از روستاها می‌گذرد و روستاها پایه و بنیان پیشرفت هستند. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: امیدواریم با توسعه فعالیت‌های گردشگری و بوم گردی و دیگر فعالیت‌های اقتصادی در روستاهای قشم و بهره‌گیری از ظرفیت دهیاران به‌عنوان مدیران محلی، شاهد روند مهاجرت معکوس روستاییان در جزیره و توسعه و پیشرفت روستاها باشیم.

به گفته درویش پور، برای تبدیل‌شدن قشم به مقصد گردشگری در سطح ملی و فراملی، ارتقای دانش گردشگری همه ساکنان به‌ویژه دهیاران و تعامل و همراهی همه دستگاه‌ها ضروری می‌باشد.

این مقام عالی اذعان داشت: گردشگری، صنعتی پایه برای تحقق درآمد پایدار و توسعه متوازن است و بر این اساس باید همه برنامه‌های زیرساختی، خدماتی، عمرانی و تجاری با محوریت این موضوع طراحی و تدوین شود.

*تدوین سند جامع توسعه روستا مهم‌ترین رکن تحقیق پیشرفت جزیره است

در ادامه این جلسه، علیرضا نصری، فرماندار شهرستان قشم با اشاره به حضور دکتر درویش پور در سمت مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: ظرفیت تعاملی بالای دکتر درویش پور، سرعت قطار توسعه و سازندگی در جزیره را افزایش داده است.

وی با تأکید بر مدیریت علمی دکتر درویش پور در حیطه مباحث عمرانی و دهیاری‌ها گفت: این توان، ظرفیتی ارزشمند است که باید قدرش را دانست و در فضای همدلانه حاکم به روند رشد و بالندگی جزیره سرعت بیشتری بخشید.

نصری ادامه داد: تدوین سند جامع توسعه روستا مهم‌ترین رکن تحقیق پیشرفت جزیره و نقشه راه رسیدن به این هدف می‌باشد.

فرماندار شهرستان قشم در پایان فرآیند انتخابات در کشور را نماد مردم‌سالاری دینی دانست و افزود: همراهی همه مردم و نهادها برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این اقتدار ملی نمایانگر اقتدار نظام اسلامی و ملت مسلمان ما است.

لازم به ذکر است، حسب تأکیدات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری با همراهی معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم باهدف تبدیل هر روستای جزیره به یک مقصد گردشگری، در حال تدوین نظام‌نامه ارزیابی و سند جامع توسعه روستایی برمبنای استفاده و توسعه ظرفیت‌های گردشگری می‌باشند.

نظر شما