دبیرکل اوپک:

همکاری چندجانبه در حوزه انرژی مسیر تحقق اهداف مشترک را هموار می‌کند

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۲۰:۵۵:۳۶
کد خبر: ۱۱۹۸۵۲۴
همکاری چندجانبه در حوزه انرژی مسیر تحقق اهداف مشترک را هموار می‌کند
دبیرکل اوپک از گفت‌وگو و همکاری چندجانبه در حوزه انرژی را ابزاری برای دستیابی به اهداف مشترک خواند.

به گزارش برنا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، دومین روز صدوسی‌وپنجمین نشست هیئت کمیسیون اقتصادی اوپک (ECB) روز چهارشنبه (دوم تیرماه) به‌صورت ویدبوکنفرانس برگزار شد، کمیسیون یادشده اتاق فکر اقتصادی و فنی این سازمان است.

مسائلی از جمله بررسی بازار جهانی نفت، اقتصاد جهانی و موضوع‌های کلیدی مرتبط با صنعت انرژی از جمله سرمایه‌گذاری، برآوردهای بهبود و چشم‌اندازهای کوتاه‌مدت و بلندمدت تولید نفت خام، روندهای نوظهور مربوط به صنعت نفت از جمله تقاضا، روند عرضه و ذخیره‌سازی نفت در این نشست دو روزه بررسی شد.

روز نخست این نشست سه‌شنبه (۲۵ خردادماه) برگزار شده بود.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک در این نشست نیز به نقش حیاتی این کمیسیون در غنی‌سازی روند تصمیم‌گیری سازمان از طریق تجزیه و تحلیل‌های دقیق فنی اشاره کرد.

وی  همچنین با اشاره به نقش راهبردی توافقنامه همکاری (DoC) اظهار کرد که کشورهای شرکت‌کننده در این توافقنامه سازوکارهای استواری برای کمک به بازگشت ثبات بازار نفت ایجاد کرده‌اند که یکی از آنها برگزاری نشست‌های ماهانه برای بررسی شرایط بازار است.

دبیرکل اوپک گفت: کشورهای شرکت‌کننده در این توافقنامه اقدام‌های پیشگیرانه‌ای را برای کمک به کاهش نوسان‌ها، ایجاد ثبات در بازار نفت و ایجاد زمینه‌ای انعطاف‌پذیر برای احیای آن با مشارکت بالقوه گسترده‌تری در سال‌های آینده انجام داده‌اند.

بارکیندو اظهارکرد: دستاوردهای بی‌سابقه ما پیام روشنی را به جهانیان ارسال کرده که گفت‌وگو و همکاری چندجانبه انرژی ابزار مؤثری برای دستیابی به اهداف مشترک است.

وی افزود: این تلاش‌های گام به گام ما را به مهار شرایط ناشی از همه‌گیری کرونا نزدیک می‌کند و از این طریق بهبود اقتصاد جهانی تسریع می‌شود. در واقع، تحولات اخیر بازار بیانگر شرایط بسیار بهتر و چشم‌اندازهای بهتر است.

بر اساس اساسنامه اوپک، کمیسیون اقتصادی اوپک (ECB) دو بار در سال و پیش از نشست‌های عادی اوپک که دو بار در سال و در ماه‌های ژوئن و دسامبر برگزار می‌شود، تشکیل جلسه می‌دهد.

نظر شما