نماینده مردم اصفهان و ورزنه در مجلس یازدهم:

تحقق شعار سال اقتصاد ایران را در ریل مناسب قرار می‌دهد/ مهمترین منبع درآمدی پایدار و قابل اطمینان دولت‌ها مالیات است

۱۴۰۰/۰۴/۱۷ - ۰۵:۰۸:۳۴
کد خبر: ۱۲۰۲۹۷۹
تحقق شعار سال اقتصاد ایران را در ریل مناسب قرار می‌دهد/ مهمترین منبع درآمدی پایدار و قابل اطمینان دولت‌ها مالیات است
نماینده مردم اصفهان و ورزنه در مجلس یازدهم گفت: مهمترین منبع درآمدی پایدار و قابل اطمینان دولت ها مالیات است و لازمه این امر اجرای دقیق و درست قانون مالیات بر خانه های خالی و سایر پایه های مالیاتی است که در ماه های آتی چه در قالب طرح مجلس و چه در قالب لایحه ارایه شده از سوی دولت می‌تواند به خوبی با ایجاد منابع درآمدی لازم و کافی برای دولت آتی، دولت را در تحقق شعار سال و اجرای برنامه های خود موفق کند.

زهرا شیخی مبارکه، نماینده مردم اصفهان و ورزنه در مجلس یازدهم، در گفتگو با خبرگزاری برنا گفت: دولت سیزدهم بایستی با بهره گیری از توان کارشناسی نخبگان و کارشناسان برجسته و شاخص کشور در جهت تحقق حمایت از تولید و مانع زدایی ها و پشتیبانی ها از آن گام‌های عملیاتی بردارد.

او با بیان اینکه راهکارهای اثبات شده و شناخته شده در جهت تحقق شعار سال که اولویت دولت آینده باید باشد در چند محور قابل ارایه است؛ ادامه داد: نخست رفع موانع فراروی تولید همچون دسترسی سریع و آسان به مواد اولیه برای پاره ای از واحدهای تولیدی، کاهش مالیات واحدهای تولیدی در چارچوب ارایه لایحه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی، کنترل تلاطمات قیمت ها بویژه قیمت مواد اولیه واحدهای تولیدی، فراهم نمودن بازار مناسب جهت فروش تولیدات واحدهای تولیدی، افزایش قدرت خرید مردم در جهت فروش بیشتر واحدهای تولیدی، کنترل بازار آشفته و نابسمان ارز از جمله راهکارهای مهم در این خصوص به شمار می‌آیند.

شیخی با اشاره به شعار سال افزود: تحقق شعار سال می تواند ضمن ارتقای رشد اقتصادی کشور موجبات افزایش اشتغال و بهبود فضای کسب و کار کشور شده، امری که در نهایت می‌تواند اقتصاد ایران را در ریل مناسب خود قرار دهد.

نماینده مردم اصفهان و ورزنه اظهار کرد: مهمترین علت عقب ماندگی اقتصاد کشور در سال های اخیر  عدم توجه کافی دولت ها به  اولویت های اقتصادی کشور است؛ امید است دولت سیزدهم بتواند با تحقق شعار سال و با رفع موانع تولید و پشتیبانی های واقعی از تولید نقش تاریخی خود را در حوزه سامان دادن به اقتصاد ایران، ایفا کند.

شیخی مبارکه با بیان اینکه در دوره چهار ساله دولت سیزدهم  بایستی تغییرات ساختاری مهم در اقتصاد کشور صورت پذیرد، گفت: سامان بخشی به یارانه های پنهان در بخش انرژی و اصلاح واقعی نظام مالیاتی باید انجام گیرد. با سامان بخشی به حوزه مالیات های پنهان می توان ضمن توزیع عادلانه یارانه ها به اقشار ضعیف و نیازمند جامعه و رفع تبعیض های ناروا در این زمینه بخش مهمی از منابع مالی در این حوزه را صرف پیشرفت و توسعه اقتصاد کشور کرد.

او در پایان عنوان کرد: ناگفته پیداست مهمترین منبع درآمدی پایدار و قابل اطمینان دولت ها مالیات است و لازمه این امر اجرای دقیق و درست  قانون مالیات بر خانه های خالی و سایر پایه های مالیاتی است که در ماه های آتی چه در قالب طرح مجلس و چه در قالب لایحه ارایه شده از سوی دولت می‌تواند به خوبی با ایجاد منابع درآمدی لازم و کافی برای دولت آتی، دولت را در تحقق شعار سال و اجرای برنامه های خود موفق کند. 6

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز