صادرات با ارزش افزوده بیشتر معیار اصلی سال ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۲۰:۳۰:۳۱
کد خبر: ۱۲۰۳۱۶۹
صادرات با ارزش افزوده بیشتر معیار اصلی سال ۱۴۰۰
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در بودجه 1400 و مصوبه مجلس تهیه‌ لیست مواد خام و نیمه خام برای رفع معافیت مالیاتی در صورت صادرات در دستور کار قرار گرفته و این لیست با همکاری معاونت امور صنایع، معاونت امور معادن و وزارت اقتصاد در دست تهیه است و این یعنی تشویق صادرات کالاهایی با اززش افزوده بیشتر همواره مد نظر است و امسال هم این موصوع را با جدیت در پیش گرفتیم.

به گزارش برنا، حمید زادبوم خاطر نشان کرد: ارزش افزوده بیشتر در زنجیره تولید کالا معیار اصلی انتخاب صادرکننده نمونه کشوری نیز هست و البته دقت داشته باشید که این ارزش افزوده باید بزرگ و بیشتر باشد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص مشوق های صادراتی نیز اعلام کرد: 800 میلیارد تومان در بودجه سال 1400 برای صادرات در نظر گرفته شده، در ستاد اقتصاد مقاومتی در حال تصویب است وبودجه آن در بودجه 1400 دیده شده و در آنجا هم مشوق ها به سمت ارزش افزوده بیشتر سوق داده شده است.

وی ابراز امیدواری کرد در آستانه تغییر و تحولات دولت بتوانیم مسیر توسعه صادرات غیر نفتی را با همین روال ادامه دهیم و اهداف کلی یعنی تمرکز بر بازارهای ویژه که 15 تای آن‌ها کشورهای همسایه و 2 کشور هند و چین و دو کشور اوراسیایی دیگر را شامل می‌شود، را محقق سازیم.

زادبوم در پایان گفت: به دنبال برگزاری همایش برند هستیم تا برندهای یک قرن گذشته را معرفی کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز