رشد ۸۴ درصدی تجارت کالایی ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۱:۰۸:۰۸
کد خبر: ۱۲۰۵۰۲۵
رشد ۸۴ درصدی تجارت کالایی ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: از آبان سال ۹۸ تا آبان ۹۹، تجارت کالایی ایران با کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا حدود ۸۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش برنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، سید رسول مهاجر، در نمایشگاه اختصاصی اوراسیا اظهار داشت: در زمینه تجارت ترجیحی ایران با کشور‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا، از فهرست ۸۶۰ قلم کالا که بین این کشور‌ها تجارت می‌شوند، بیش از ۵۰۰ مورد مربوط به کالا‌های صادراتی ایران است.
وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به منظور ارتقای موافقتنامه تجارت ترجیحی کشورمان با اوراسیا به تجارت آزاد افزود: کشور‌های روسیه، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و بلاروس عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند که تجارت با تعرفه آزاد با یکدیگر دارند و تجارت ایران با این کشور‌ها فعلا با تعرفه‌های ترجیحی انجام می‌گیرد که تلاش می‌شود تا به عضویت رسمی این اتحادیه نائل شویم  .
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه بیان کرد: از زمانی که تجارت ترجیحی ایران با کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا آغاز شده تا کنون عضویت تجاری بسیار خوبی را با این کشور‌ها تجربه کرده ایم به طوری که رغبت تجار ایرانی نیز به فعالیت در این زمینه افزایش چشم گیری داشته است.
مهاجر ادامه داد: از آبان سال ۹۸ تا آبان ۹۹ ایران توانسته تجارت خود با کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا را در قالب ۸۶۰ کالای مد نظر، بیش از ۸۰ درصد یعنی حدود ۸۴ درصد رشد دهد.
وی تصریح کرد: روسیه که جزو شرکای بزرگ تجاری ایران است و وزارت امور خارجه در تلاش است تا دیپلماسی اقتصادی خود با چهار کشور دیگر را رشد و گسترش دهد.

نظر شما