عرضه جهانی نفت از مصرف فراتر می‌رود

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۵:۳۲:۵۸
کد خبر: ۱۲۰۵۲۷۰
عرضه جهانی نفت از مصرف فراتر می‌رود
اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد که عرضه جهانی نفت خام در ماه‌های آینده از مصرف این کالای راهبردی فراتر می‌رود.

به گزارش برنا از خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) انتظار دارد تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۱، ۲۱۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد و به ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز برسد. این کاهش تولید کمتر از برآورد پیشین این نهاد (۲۳۰ هزار بشکه در روز) خواهد بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش خود اعلام کرد: انتظار می‌رود عرضه جهانی نفت - به‌طور عمده عرضه نفت - سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) در ماه‌های آینده، بیش از مصرف آن افزایش یابد.

این اداره افزود: انتظار داریم افزایش تولید سبب کاهش برداشت مداوم از ذخیره‌سازی‌های جهانی نفت شود که در بیشتر سال گذشته اتفاق افتاده است و قیمت‌ها در سطح کنونی حفظ شوند.

این نهاد میانگین قیمت نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ را ​​۷۲ دلار برای هر بشکه برآورد کرد.

به گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، انتظار می‌رود میانگین تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۱، ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار بشکه در روز باشد، این رقم بیش از برآورد میانگین عرضه اداره اطلاعات انرژی آمریکا برای سال ۲۰۲۱ (۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز) بود.

این اداره انتظار دارد مصرف نفت و دیگر سوخت‌های مایع آمریکا در سال ۲۰۲۱، یک میلیون و ۵۲۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد و به ۱۹ میلیون و ۶۴۰ هزار بشکه در روز برسد.

این رقم در برآورد پیشین یک میلیون و ۴۹۰ هزار بشکه در روز بود.

این نهاد برآورد کرد که مصرف سوخت‌های مایع  جهان در سال ۲۰۲۲، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد و به ۱۰۱ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز یعنی فراتر از سطح آن در سال ۲۰۱۹ برسد.

نظر شما