تکلیف ۴.۲ میلیون هکتار اراضی کشاورزی و ملی مشخص شد

۱۴۰۰/۰۴/۲۲ - ۱۵:۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۲۰۶۳۵۴
معاون توسعه و ساماندهی اراضی سازمان امور اراضی کشور، از رفع تداخل چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و منابع ملی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش برنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «حسین میر رجبی» با بیان اینکه تعداد پلاک‌های رفع تداخل شده یک‌هزار و ۲۵۹ پلاک بوده است، افزود: تعیین تکلیف اراضی خالصه بایر و در سطحی معادل شش هزار و ۵۲۷ هکتار صورت گرفته است.

 معاون توسعه و ساماندهی اراضی سازمان امور اراضی کشوراظهار داشت: میزان رفع تداخل انجام شده در سال ۹۹، چهار برابر میانگین هفت سال گذشته بوده است و تعیین تکلیف اراضی نیز در سال ۹۹ نسبت به هفت سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

معاون توسعه و ساماندهی اراضی ادامه داد: واگذاری اراضی در سال گذشته پنج هزار و ۴۸۲ هکتار بوده است و این به دلیل کمبود منابع آب برای واگذاری اراضی به‌ویژه برای طرح‌های کشاورزی بوده است و در مجموع جهت‌گیری واگذاری اراضی در چارچوب سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در توسعه و ارتقاء بهره‌وری در واحد سطح به‌جای توسعه افقی بوده است.

میررجبی گفت: نظارت اراضی واگذار شده رشد ۵۰۰ درصدی داشته و به میزان ۶۶۵ هزار هکتار صورت گرفته است.

طبق گزارش سازمان امور اراضی کشور، در سال ۹۹ بیش از  ۴۵ هزارو ۷۶۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی شناسایی شد که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل خود (سال ۹۸)  ۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز