سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی:

تصمیم گیری در مورد افزایش قیمت لبنیات به تعویق افتاد/ دامداران و صنایع لبنی خواهان اصلاح قیمت مصوب شیر خام هستند

۱۴۰۰/۰۴/۳۰ - ۰۵:۴۶:۴۹
کد خبر: ۱۲۰۹۱۳۸
تصمیم گیری در مورد افزایش قیمت لبنیات به تعویق افتاد/ دامداران و صنایع لبنی خواهان اصلاح قیمت مصوب شیر خام هستند
سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی از تعویق افزایش قیمت و عدم تصمیم گیری وزارتخانه‌های مربوطه در این خصوص خبر داد.

سید محمدرضا بنی‌طبا، سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در رابطه با افزایش قیمت لبنیات گفت: در حوزه دامداری و صنایع لبنی با افزایش قیمت تولید مواجه هستیم. دامداران هم به دلیل بروز خشکسالی و هم به دلیل افزایش قیمت نهاده های دامی با افزایش هزینه تولید مواجه هستند. صنایع لبنی نیز علاوه بر اینکه شیرخام را به قیمتی بیش از نرخ مصوب دریافت می کنند، با افزایش هزینه حقوق و دستمزد و بسته بندی و هزینه های سربار تولید مواجه هستند.

او ادامه داد: به دلیل افزایش هزینه های تولید، دامداران و صنایع لبنی خواهان اصلاح قیمت مصوب شیر خام و ده قلم کالای مشمول قیمت گذاری دولتی هستند اما اتفاقی که افتاده این است که دولت به دلیل اینکه در ماه های پایانی خود قرار دارد، از تصمیم گیری برای اصلاح قیمت شیرخام و محصولات لبنی سرباز می زند تا وعده رئیس جمهور برای عدم افزایش قیمت تحقق پیدا کند.

بنی طبا با بیان اینکه مسولین نمی خواهند در پایان دولت با افزایش 60 درصدی در حوزه لبنیات در سفره مردم کار را تحویل بدهند؛ اظهار کرد: تصمیم گیری در مورد افزایش قیمت به تعویق افتاده است و به منازعه میان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت تبدیل شده و این درحالی است که عدم جسارت مسئولان در تصمیم گیری منجر به تهدید امنیت غذایی مردم و از بین رفتن ذخایر ژنتیک دام کشور خواهد شد.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی در پایان گفت: وزارت جهاد کشاورزی از یک طرف می گوید که دامداران تحت فشار هستند و ذخائر ژنتیکی دام کشور از بین خواهد رفت و قیمت شیر خام باید افزایش پیدا کند و از طرف دیگر وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار می‌گویند مصرف کننده، توان پرداخت 60 درصدی افزایش قیمت را ندارد همه اینها با هم جمع و منجر به این شده که کسی جسارت تصمیم گیری نداشته باشد تا مساله را حل کند. 6

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز