بازار سهام آسیا و اقیانوسیه سبزپوش شد

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۰۹:۴۳:۴۵
کد خبر: ۱۲۱۴۶۹۴
بازار سهام آسیا و اقیانوسیه سبزپوش شد
سهام‌های ژاپن و استرالیا با وجود اعلام افزایش موارد ابتلای کرونا رشد کرد.

به گزارش برنا به نقل از سی ان بی سی، نیک کی ۲۲۵ ژاپن نزدیک به ۲ درصد جهش داشت. سهام Afterpay در استرالیا پس از اعلام قرارداد Square افزایش یافت. روز دوشنبه سهام ها در معاملات بازارهای آسیا و اقیانوسیه افزایش داشت، همانطور که داده ها نشان می دهد رشد فعالیت تولیدی چین در ماه جولای کند شده است. 

پس از آنکه شرکت فین تک ایالات متحده اعلام کرد که موافقت کرده که این خرید را انجام دهد و بعدا پرداخت کند، سهام های Afterpay در استرالیا بیش از ۱۹ درصد افزایش یافت. اس اند پی/ای اس اکس۲۰۰ در استرالیا نیز افزایش ۱.۵۲ درصدی قابل توجهی داشت.

در ژاپن، نیک کی ۲۲۵، ۱.۶۸ درصد جهش کرد و شاخص تاپیکس ۱.۷۱ درصد افزایش یافت. کاسپای کره جنوبی حدود ۰.۲ درصد افزایش داشت. سهام های چین از سقوط قبلی درآمد، کامپوزیت شانگهای با ۰.۷۷  درصد افزایش و شنژن ۰.۶۹۵ درصد افزایش داشت.

شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۰.۸۸ درصد بالاتر رفت. دوشنبه پس از اینکه شرکت چینی Xpeng  بالاترین رکورد ماهانه خودروهای تحویل شده در ماه جولای را اعلام کرد، سهام این شرکت افزایش ۱۰ درصدی داشت.

روز دوشنبه  PMI برای Caixin/Markit درماه جولای که منتشر شد، در ۵۰.۳ بود که بسیار کمتر از انتظار تحلیلگران در نظرسنجی رویترز با خوانش ۵۱.۱ بود. PMI تولید Caixin در ماه ژوئن به ۵۱.۳ رسیده بود. PMI تولید رسمی چین در آخر هفته منتشر شد که نشان داد که رشد فعالیت کارخانه در ماه جولای کند شده، در حالی که این رقم در ماه جاری ۵۰.۴ در مقابل ۵۰.۹ در ماه ژوئن است. ام اس سی آی جامع ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ۰.۴۷ درصد بیشتر معامله شد.

در همین حال، سرمایه گذاران نیز وضعیت کووید را در مناطق ژاپن زیر نظر داشتند. به گزارش خبرگزاری محلی کیودو نیوز، روز دوشنبه مناطق بیشتری در ژاپن به دلیل افزایش موارد ابتلای ویروس در حالت فوق العاده قرار گرفتند. رسانه های دولتی چین گزارش کردند که دولت ها در سطوح مختلف در سراسر این کشور اقدامات مهار ویروس را به دنبال گزارش افزایش مجدد موارد ابتلا که در شهر نانجینگ آغاز شده، انجام داده اند.

نظر شما