عرضه بیش از ۶۰۰ هزار تن سیمان در بورس کالا در روز شنبه

۱۴۰۰/۰۵/۱۳ - ۱۴:۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۵۸۱۹
عرضه بیش از ۶۰۰ هزار تن سیمان در بورس کالا در روز شنبه
روابط عمومی بورس کالا اعلام‌کرد: تاکنون عرضه ۶۱۶ هزار تن سیمان در بورس کالا برای روز (شنبه، ۱۶ مرداد ) قطعی شده است، اما احتمال افزایش این حجم نیز وجود دارد.

به گزارش برنا به نقل از بورس کالای ایران، شنبه هفته آینده شاهد عرضه گسترده شرکت‌های سیمانی در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا خواهیم بود به طوری که تاکنون ۲۲ شرکت سیمان برای عرضه‌های شنبه اعلام آمادگی کرده اند. اکنون عرضه ۶۱۶ هزار و ۵۰۰ تن تأیید شده و به نظر می‌رسد به این حجم افزوده خواهد شد.

برپایه این گزارش، از نخستین عرضه سیمان در بورس کالا که به تاریخ ۹ خرداد ماه بر می‌گردد در مجموع سه میلیون و ۳۲۸ هزار و ۴۳۰ تن سیمان توسط ۳۷ شرکت سیمانی عرضه شد که پس از ثبت تقاضای سه میلیون و ۵۱ هزار و ۶۵۰ تنی، ۲ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۴۵۰ تن آن معامله شد.

همچنین پس از عرضه بیش از ۷۳۰ هزار تنی سیمان در هفته گذشته، بازار با آرامش نسبی مواجه شده و قیمت‌ها در بازار نیز در سراشیبی قرار گرفت.

با پذیرش‌های این هفته کمیته عرضه بورس کالا، شمار شرکت‌های سیمانی پذیرفته شده در بورس کالا به ۵۴ شرکت رسیده و این گویای عرضه‌های وسیع‌تر سیمانی در روزها و هفته‌های آینده است.

همچنین پیش از این روزهای چهارشنبه زمان عرضه سیمان در بورس کالا بود که امروز این کالا در بازار سرمایه عرضه نشد.

به گزارش ایرنا، به‌تازگی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از حذف رانت‌خواری با عرضه سیمان در بورس کالا خبر داد و گفت: افرادی که در خصوص خروج سیمان از بورس کالا اظهار نظر می‌کنند، وضع سیمان پیش از ورود به بورس را مد نظر قرار دهند.

نظر شما