عضو هیئت رئیسه مجلس:

نباید شاهد عدم هماهنگی میان وزرای اقتصادی باشیم/ ناهماهنگی بازار بورس را به هم ریخت

۱۴۰۰/۰۵/۲۵ - ۱۰:۴۲:۴۷
کد خبر: ۱۲۱۹۹۷۱
نباید شاهد عدم هماهنگی میان وزرای اقتصادی باشیم/ ناهماهنگی بازار بورس را به هم ریخت
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: ما برخی را دیدیم، وزیر بودند و کار اقتصادی هم می‌کردند و تحصیلات دانشگاهی خود را هم ادامه می دادند و همه اینها موضوعاتی که متاسفانه در بسیاری از دولت‌ها وجود داشته است.

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم و عضو هیئت رئیسه مجلس، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا گفت: مجلس به بحث تایید صلاحیت و در نهایت رای اعتماد می تواند تسریع ببخشد و به موجب این امر جلسات تنظیم شده است و حتی تعطیلات حوزه انتخابیه را به دلیل بررسی وضعیت کابینه فعلا نگاه داشتیم چون سه هفته جلسه علنی داریم و یک هفته تعطیلات بخاطر سرکشی به حوزه های انتخابیه.

او ادامه داد: ما آمادگی داریم که در دو شیفت و یا سه شیفت در کمیسیون ها و بعد از آن در صحن بررسی ها را انجام دهیم که این نظر مجلس است.

یوسفی خاطر نشان کرد: اصلی ترین مشکلی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند مشکلات اقتصادی است. اولویت این است که به مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال مردم توجه شود و هر موضوعی غیر از این غیر ضرور است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس یازدهم اظهار کرد: برای تسریع در بهبود اوضاع اقتصادی بهتر است وزرای اقتصادی نگاه ویژه و مشخصی به اسناد بالادستی برای رفع موانع تولید، حل مشکلات اقتصادی، کنترل قیمت ها، حمایت از تولید و اشتغال داشته باشند و از آنطرف هم ارزش پول ملی بالا برود.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: از همه مهمتر اشکالی که ما در دولت قبل شاهدش بودیم عدم هماهنگی بین وزرا خصوصا وزرای اقتصادی بود که هم بازار بورس را به هم زد و هم سرمایه مردم را از بین برد که شاهد مشکلاتی در حوزه معیشتی مردم بودیم.

او افزود: باید در حوزه اقتصادی هماهنگی باشد و از افراد با برنامه و دارای کارنامه استفاده شود. ممکن است فردی برنامه داشته باشد خیلی از برنامه ها ارائه می شود که این برنامه ها هم باید بر اساس اسناد بالا دستی باشد مثل سیاست های کلی ابلاغی، برنامه های توسعه و سند 1404.

مجتبی یوسفی با اشاره به ویژگی‌های یک وزیر کارآمد تاکید کرد: وزیر پیشنهادی باید در کارنامه آن سلامت، فساد ستیزی، توجه به مشکلات اصلی مردم، مردمی بودن به معنای واقعی، تحول خواهی و عبور از بروکراسی ها باشد و اولویت یک آن فرد، باید این باشد تا خودش را وقف مردم کند و وزیری نباشد که بخواهد ادامه تحصیل بدهد. ما برخی را دیدیم، وزیر بودند و کار اقتصادی هم می‌کردند و تحصیلات دانشگاهی خود را هم ادامه می دادند و همه اینها موضوعاتی که متاسفانه در بسیاری از دولت‌ها وجود داشته است. 6

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز