مرز‌های مسافری زمینی به سمت عراق بسته است

۱۴۰۰/۰۵/۲۵ - ۱۲:۲۲:۵۰
کد خبر: ۱۲۲۰۸۵۰
مرز‌های مسافری زمینی به سمت عراق بسته است
سخنگوی گمرک گفت: مرز‌های مسافری زمینی به سمت عراق بسته است، این محدودیت در رویه مسافری و شامل مرز‌های رسمی در دو بخش اقلیم و عربی عراق است.

به گزارش برنا به نقل از گمرک،  سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک اظهار کرد: همه مرز‌های زمینی با عراق برای مسافران بسته است و امکان تردد مسافران و زوار وجود ندارد.  مرز‌های تجاری کشور با عراق برای تردد کامیون‌های حامل کالا، فعال بوده، اما برای تردد مسافر مرز‌ها بسته است.

لطیفی توضیح داد: از زمان آغاز فراگیری کووید ۱۹ ممنوعیت برای تردد مسافر با عراق ایجاد شده و صرفا برای افراد دارای مجوز یا ویزای خاص مانند تجار، طلاب، دیپلمات ها، مهندسان و کارگران شاغل در عراق امکان تردد فراهم شده بود، بنابراین امکان تردد برای مسافران و زوار از مسیر زمینی فعلا فراهم نیست و در هنگام مراجعه به مرز بازگردانده می‌شوند.

 

سخنگوی گمرک گفت: در مرز پرویزخان استان کرمانشاه با تصمیم مقامات استانی، از امروز تا اطلاع ثانوی افرادی هم که دارای مجوز تردد هستند ترددشان ممنوع است پس از هموطنان درخواست می‌شود حتی افراد دارای مجوز به این مرز مراجعه نکنند.


وی افزود: همه مرز‌های تجاری کشور با عراق در روز‌های آتی باز است و تبادل کالای تجاری صورت می‌گیرد و فقط در مرز مهران استان ایلام روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی مرز تجاری تعطیل می‌شود.

لطیفی در خصوص دلیل اعلام محدودیت در مرز پرویزخان گفت: متاسفانه در روز‌های گذشته برخی از هموطنان با اخذ مجوز برای سفر به اقلیم کردستان عراق، قصد ورود غیر قانونی به بخش‌های عربی عراق برای شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورا درکربلای معلی را داشتند که به دلیل ورود غیر قانونی دچار مشکلاتی در این کشور شدند، که نهایتا با تصمیم شورای تامین تا اطلاع ثانوی افراد دارای مجوز نمی‌توانند از این مرز به سمت اقلیم کردستان بروند.

نظر شما