یک کارشناس مسکن تصریح کرد:

ساخت ۴ میلیون مسکن ظرفیت‌های نهفته در تولید را آشکار خواهد کرد/ صادر کننده سیمان، مصالح و شیرآلات بهداشتی هستیم

۱۴۰۰/۰۶/۱۶ - ۰۹:۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۲۲۹۹۹۳
ساخت ۴ میلیون مسکن ظرفیت‌های نهفته در تولید را آشکار خواهد کرد/ صادر کننده سیمان، مصالح و شیرآلات بهداشتی هستیم
یک کارشناس مسکن گفت: با طرح درست وزارت راه و شهرسازی ساخت 1 میلیون واحد مسکونی در سال ظرفیت‌های نهفته در تولید، آشکار خواهد شد.

افشین پروین‌پور، کارشناس مسکن، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص ساخت سالیانه 1 میلیون مسکن گفت: در مورد مصالح ساختمانی مشکلی وجود ندارد و ظرفیت تولید کارخانه‌ها بیش از میزان ساخت واحد مسکونی در کشور موجود است. در حال حاضر خیلی از کارخانجات مواد مصرفی مصالح ساختمانی دارند و با یک سوم ظرفیت کار می‌کنند و خیلی از کارخانجات هم تعطیل شدند چون ساخت و ساز به آن معنا نداشتیم.

او ادامه داد: در سال 89 به رکورد یک میلیون واحد مسکونی در سال رسیدیم و هیچ  مشکلی در تامین مصالح ساختمانی ایجاد نشد اما در سال‌های بعد از آن تقاضای ساخت و ساز کم و در نهایت درخواست برای تولید هم کاهش یافت. ما صادر کننده سیمان و مصالح و شیرآلات بهداشتی به کشورهای عراق، روسیه و ...  هستیم، با طرح درست وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت 1 میلیون واحد مسکونی ظرفیت‌های نهفته در تولید، آشکار خواهد شد.

این کارشناس مسکن تصریح کرد: در رابطه با تامین زمین هم مشکلی وجود ندارد، یک درصد از زمین های ما در کل کشور تحت پوشش مسکونی هستند، حتی ما پیشنهاد کردیم که در خیلی از جاهایی که وسعت سرزمینی داریم، به سمت ساخت مسکن های ویلایی برویم که خیلی هم ارزان‌تر می شود.

افشین پروین‌پور اظهار کرد: موضوع تامین مالی ساخت 1 میلیون مسکن امری امکان‌پذیر است، نزدیک سیصد هزار از این مسکن‌ها توسط بخش خصوصی ساخته می شود و علاوه بر آن مکانیسم های تامین مالی گسترده ای در دنیا وجود دارد که در حال اعمال شدن است. محاسبات آن هم انجام شده یعنی بابت تامین مالی قانونش در مجلس هم تصویب شده و منافع بانکی آن هم تامین شده است یک عزم و اراده می خواهد که این اتفاق در کشور بیفتد. 7

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز