پرورش میگو به شیوه متراکم در منطقه آزاد قشم؛

الگویی برای افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری اصولی در صنایع شیلات کشور

۱۴۰۰/۰۶/۲۱ - ۱۳:۵۶:۱۸
کد خبر: ۱۲۳۲۴۷۶
مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم از پرورش میگو به شیوه متراکم به‌عنوان الگویی برای افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری اصولی در صنایع شیلات جزیره و کشور یادکرد.

به گزارش برنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، منصور آزاد در بازدید از مزرعه پرورش میگو کیان یزدان قشم که با همراهی دادستان شهرستان صورت گرفت، ضمن معرفی مزیت‌ها و پتانسیل پرورش میگو به شیوه متراکم بیان داشت: یکی از مهم‌ترین امتیازهای این روش با توجه به کمبود زمین در جزیره قشم، افزایش بهره‌وری تولید در واحد سطح است.

وی در توضیح بیشتر عنوان کرد: مزارع پرورش میگو در استخرهای خاکی با ۱ یا ۲ کراپ، حداکثر  ۱۴ تُن محصول در هر هکتار بازدهی دارند، اما مزارع پرورش میگو به شیوه متراکم، 3  کراپ با بازدهی ۸۰ تن در هر هکتار دارند، که به‌عبارت‌دیگر تنها با استفاده از  ۱۰% فضای مزارع استخر خاکی، حدود 5 تا 6 برابر تولید بیشتر خواهند داشت.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: با توجه به موقعیت جزیره‌ای این منطقه، کمبود زمین و منابع خاکی، توسعه پرورش میگو به این شیوه که با تکنولوژی‌های سازگار با محیط‌زیست همراه است، می‌تواند ضمن نگهداشت منابع خاکی جزیره، به ارتقا بهره‌وری تولید و افزایش درآمد ارزی کشور کمک کند.

در ادامه این بازدید که به‌منظور برطرف کردن موانع ادامه فعالیت شرکت کیان یزدان قشم به انجام رسید، رضا صفایی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم ضمن حمایت از شیوه پرورش میگو به روش متراکم، دستور فوری برای رفع مشکلات و موانع آغاز به کار این شرکت با همکاری سازمان‌های ذی‌ربط را صادر کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز