مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران:

وضعیت شبکه سراسری برق کشور پایدار است

۱۴۰۰/۰۶/۲۸ - ۱۳:۴۵:۳۳
کد خبر: ۱۲۳۵۵۴۷
وضعیت شبکه سراسری برق کشور پایدار است
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اعلام پایداری وضعیت شبکه سراسری برق کشور و قدردانی از تلاش همه همکاران صنعت برق در بخش‌های تولید، انتقال و توزیع، از رشد ۶.۴ درصدی تامین برق در نیمه اول امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش برنا به نقل از  وزارت نیرو، "مصطفی رجبی مشهدی" گفت: در نیمه اول سال جاری تقاضای انرژی برق ۱۰٫۹۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که در همین مدت میزان مصرف انرژی برق ۶.۴ درصد رشد را نشان می‌دهد. ۹۹ درصد از این میزان تقاضا توسط نیروگاه‌های داخل کشور و یک درصد از طریق واردات برق تامین شده است.
رجبی مشهدی ادامه داد: در سال جاری به دلیل کم بارشی و کاهش حجم مخازن آب نیروگاه‌های برق‌آبی، این نیروگاه‌ها به میزان 5 هزار و 691 گیگاوات ساعت کمتر از سال گذشته انرژی تولید کرده‌اند که معادل 39 درصد کاهش تولید این بخش بوده است.
وی افزود: به‌رغم محدودیت تولید در نیروگاه‌های برق‌آبی در سال جاری، تامین برق در نیمه اول سال نسبت به سال گذشته رشد ۶.۴ درصدی را نشان می‌دهد.
سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: چنانچه مشترکان پرمصرف خانگی با کاهش مصرف و یا نصب مولد خورشیدی کوچک بخشی از برق خود را تامین می‌کردند، جزو‌ مشترکان خوش مصرف قرار می‌گرفتند و هیچ خاموشی به سایر مشترکان خانگی اعمال نمی‌شد و نیازی به اعمال محدودیت صنایع نیز نبود.

شناسایی 27 مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز در یک روز
وی همچنین از شناسایی 27 مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز در روز گذشته خبر داد و گفت: با شناسایی مراکز استخراج غیرمجاز در روز گذشته، تعداد کل مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز کشف شده به 5 هزار و 529 مرکز رسید.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به تعداد 228 دستگاه ماینر کشف شده در روز شنبه 27 شهریورماه، ظرفیت مصرف غیرمجاز این مراکز را 479 کیلووات عنوان کرد که به طور متوسط معادل مصرف برق روزانه 1368 واحد مسکونی برآورد می‌شود.
این گزارش حاکی است، تاکنون 5 هزار و 529 مرکز با تعداد 218 هزار و 238 دستگاه به ظرفیت 615 هزار و 570 کیلووات در کشور کشف و جمع‌آوری شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز