افزایش قیمت نفت به شرکت‌های هواپیمایی آسیب می رساند

۱۴۰۰/۰۶/۳۰ - ۲۱:۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۶۷۰۰
افزایش قیمت نفت به شرکت‌های هواپیمایی آسیب می رساند
مقامات هوانوردی هند اعلام کرده‌اند ظرفیت نفت بشکه ای ۶۰ تا ۶۵ دلار را دارند و شرایط فعلی برای آن ها رضایت بخش نیست چون با افزایش شدید قیمت سوخت هواپیما مواجه شده‌اند.

به گزارش برنا به نقل از مینت، افزایش سفرهای هوایی تقاضا برای سوخت هوانوردی را بالا برده است، بنابراین بالا رفتن قیمت نفت به سوددهی شرکت‌های هواپیمایی درآینده آسیب می‌رساند.

 تقاضا برای سوخت هواپیما طی سال های 2020 و 2021 به خاطر همه‌گیری کرونا به شدت کاهش یافت به طوری که شرکت‌های هواپیمایی ظرفیت پروازهای خود را در بحبوحه سقوط حمل و نقل هوایی کاهش دادند.

اما فروش سوخت هواپیما در هند رو به بهبود است چون دولت این کشور به شرکت‌های هواپیمایی اجازه داده تا 85 درصد ظرفیت قبل از کرونا پرواز داشته باشد و انتظار می‌رود ظرفیت این شرکت‌های هواپیمایی تا پایان سال جاری میلادی تکمیل شود.

تقاضا برای سوخت هواپیما از طرف شرکت های هواپیمایی در حال حاضر 60 درصد سطح قبل از بحران کروناست.

مقامات شرکت بازاریابی نفت هند انتظار دارند تقاضا برای سوخت هواپیما تا پایان سال جاری میلادی به 85 درصد و تا مارس 2022 به 100 درصد سطح قبل از کرونا برسد.

اما قیمت سوخت هواپیما به شدت در هند افزایش یافته است که مانع احیای صنعت هوانوردی در این کشور می شود. این شرکت ها هم چاره ای ندارند جز اینکه قیمت بالاتر سوخت را به هزینه مسافران منتقل کنند.

مقامات هوانوردی هند اعلام کرده‌اند ظرفیت نفت بشکه ای 60 تا 65 دلار را دارند و شرایط فعلی برای آن ها رضایت بخش نیست. قیمت نفت طی یک سال گذشته از 40 دلار در هر بشکه به حدود 70 دلار رسیده است.

هزینه سوخته هواپیما حدود 30 تا 40 درصد کل هزینه شرکت های هواپیمایی را تشکیل می دهد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز