پیش بینی افزایش قیمت نفت در زمستان امسال

۱۴۰۰/۰۷/۰۲ - ۱۹:۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۷۸۴۷
مدیرعامل ویتول عقیده دارد کمبود گاز و افزایش قیمت آن، تقاضا برای نفت را افزایش داده و قیمت آن را تا بیش از ۸۰ دلار در هر بشکه بالا می‌برد.

به گزارش برنا به نقل از بلومبرگ، گروه ویتول بزرگترین شرکت بازرگانی نفت دنیا، انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت خام نیم میلیون بشکه دیگر در زمستان افزایش یابد.

راسل هاردی، مدیرعامل ویتول در مصاحبه‌ای گفت قیمت نفت احتمالاً تا بیش از 80 دلار در هر بشکه بالا خواهد رفت چون قیمت بالای گاز تقاضا برای نفت را افزایش می‌دهد. به این ترتیب، تولیدکنندگان اوپک پلاس مجبور می‌شوند بیش از پیش تولید خود را افزایش دهند.

وی همچنین ادامه داد:«بالا رفتن قیمت گاز باعث می‌شود نیم میلیون بشکه دیگر به تقاضا برای نفت اضافه شود و این اتفاق در زمستان خواهد افتاد».

این دیدگاه هاردی مشابه پیش‌بینی شرکت گلدمن ساچز برای افزایش قیمت نفت در صورت یک زمستان سرد تر از حد معمول است. تاجران نفت در حال بررسی تاثیر کمبود گاز طبیعی بر ترکیب مصرف انرژی در زمستان پیش رو هستند.

ذخایر گاز اروپا در ماه اکتبر 78 درصد سطح طبیعی خواهد بود که حاکی از کمبود گاز در فصل زمستان یعنی زمان افزایش تقاضاست.

هاردی گفت  پایین آمدن ذخایر گاز همزمان با افزایش تقاضای جهانی بوده است. کشورهایی مانند پاکستان، بنگلادش، هند و چین به دنبال سوخت های پاک تر مثل گاز برای خطوط لوله و سیستم های برق خود هستند.

مدیرعامل ویتول عقیده دارد این شرایط به معنای بالا ماندن قیمت گاز و مجبور شدن خریداران به تهیه سوخت های جایگزین برای بخش برق و مصارف صنعتی است. برای مثال، گاز 1200 دلار در هر تن معامله می‌شود و در حالی که قیمت ال پی جی تنها 750 دلار در هر تن است.

 در حالیکه تقاضای جهانی برای نفت به خاطر مصرف کمتر سوخت هواپیما هنوز 4 میلیون بشکه در روز پایین تر از سطح 2019 است، ولی به زودی افزایش خواهد یافت و تقاضا تا اواسط سال آینده میلادی به سطح 2019 باز می گردد و در 2030 به اوج خود می‌رسد.

نظر شما