مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری خبر داد:

استقرار ۲۵۰۰ دستگاه وسیله اتوبوس در پایانه شهیدسلیمانی

۱۴۰۰/۰۷/۰۴ - ۱۴:۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۲۳۸۸۹۰
استقرار ۲۵۰۰ دستگاه وسیله اتوبوس در پایانه شهیدسلیمانی
مدیرکل دفتر حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری ضمن اعلام آمادگی کامل آن سازمان برای بازگشت مسافران اربعین از مرز مهران از تجهیز و تخصیص ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران خبر داد.

به گزارش برنا، داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای بخشی از تمهیدات آن سازمان در خصوص بازگشت زائران سفرهای اربعین را اعلام کرد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، با اشاره به اینکه مرز مهران و پایانه شهیدسلیمانی برای بازگشت زائران اربعین حسینی آماده شده و در این خصوص سازمان راهداری و حمل‌و ‌نقل جاده‌ای آمادگی کامل دارد، گفت: سازمان راهداری موظف شده تا تمهیدات لازم را برای تامین ناوگان و ایمنی سفر زائران تا مقصد انجام بدهد. در این باره نیز جلسات مکرر با شرکت‌های حمل و نقلی و ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها انجام شده و آمادگی کامل وجود دارد. ۲۵۰۰ دستگاه برای بازگشت زائران از مرز مهران هماهنگ شده است که امکان افزایش این میزان دستگاه اتوبوس وجود دارد.

باقرجوان ادامه داد: از امشب چهارم مهر انتظار بازگشت زائران اربعین وجود دارد که برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بازگشت به اوج می‌رسد و تا چهارشنبه نیز ادامه دارد. به همین منظور، شرایط به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم ناوگان را در مرز مهران و پایانه شهیدسلیمانی به شکل آماده داشته باشیم. در مجاور سالن‌های مسافری، اتوبوس‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مستقر می‌شوند تا مسافران برای جابه‌جایی و یا یافتن پایانه به مشکل برنخورند.عمده تلاش این است که به محض ورود زائران به کشور جابه‌جایی انجام شود.

وی در خصوص شرایط پیش‌فروش نیز اعلام کرد: دستورالعمل شرایط پیش‌فروش، تهیه و ابلاغ شد تا شرکت‌های حمل‌و ‌قلی بتوانند پیش‌فروش را برای زائرانی که به شکل کاروانی و گروهی وارد کشور می‌شوند و یا انفرادی انجام بدهند. بنابراین  هماهنگی رییس کاروان با شرکت‌های حمل و نقلی ایجاد شده است تا جابه‌جایی با کمترین مشکل انجام شود.

باقرجوان یادآور شد: در پایانه مسافری شهیدسلیمانی، وسایل نقلیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آماده و مهیاست تا تقاضای خرد را نیز پاسخگو باشد.

نظر شما