واردات حدود ۵ میلیون تن گندم از طریق حمل و نقل دریایی

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۱۱:۲۸:۲۵
کد خبر: ۱۲۳۹۴۵۹
واردات حدود ۵ میلیون تن گندم از طریق حمل و نقل دریایی
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از تخلیه یک میلیون و ۹۴۵ هزار و ۴۲۱ تن گندم در بنادر کشور در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم دیگر تا پایان مهرماه در بنادر کشور تخلیه می‌شود.

به گزارش برنا از سازمان بنادر و دریانوردی «فرهاد منتصر کوهساری» افزود: واردات گندم توسط ۱۲۲ شناور انجام و در بنادر تخلیه شده است. ضمن اینکه با توجه به خریدهای انجام شده، پیش‌بینی می‌شود در مهرماه امسال حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم دیگر در بنادر کشور تخلیه شود.

 
تأمین عمده نیاز گندم وارداتی کشور از طریق حمل و نقل دریایی
 
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تاکیدات هیات دولت و ستاد تنظیم بازار، عنوان کرد: با هماهنگی صورت گرفته با دستگاه ها و سازمان های مرتبط، تجهیزات لازم در تمامی بنادر شمالی و جنوبی کشور برای تخلیه این کالا آماده و فرآیند خروج گندم بدون تخلیه در انبارهای بندری و به صورت حمل یکسره از کشتی به مقاصد مصرف و بدون توقف انجام می شود.
 
کوهساری افزود: در خصوص تأمین کامیون و واگن مورد نیاز، هماهنگی خوبی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی به عمل آمده و  از جنبه حمل و نقل کالا از بندر به مقاصد مصرف، با مشکل خاصی روبرو نیستیم.

نظر شما