ظرفیت ۲ هزار و ۳۲۸ میلیارد دلاری صادرات در منطقه

۱۴۰۰/۰۷/۱۰ - ۱۱:۳۷:۱۴
کد خبر: ۱۲۴۱۲۰۰
ظرفیت ۲ هزار و ۳۲۸ میلیارد دلاری صادرات در منطقه
رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طی چهار سال آینده صادرات غیرنفتی ۳۵ میلیارد دلار رشد خواهد داشت.

به گزارش برنا، «علیرضا پیمان پاک» در آیین بازگشایی مجازی پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی که با حضور «رضا فاطمی امین»، وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: ارتباط دو سویه دولت و بخش خصوصی با رویکرد تضارب آرا و هم اندیشی می‌توان سیاست ها را به بهترین نحو عملیاتی و اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه بازار صادراتی منطقه ۲ هزار و ۳۲۸ میلیارد دلار است، خاطرنشان کرد: در این میان سهم ایران از این حجم تجاری اندک است که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در افق چهار ساله ۳۵ میلیارد دلار صادرات را افزایش خواهیم داد که در سایه تعامل با کشورهای همسایه، هماهنگی سیاست‌های تجاری و ارزی و رقابت‌پذیری ممکن خواهد شد.

پیمان پاک با اشاره به اینکه صادرات به کشورهای همسایه قابلیت ۱۰۰ میلیارد دلاری دارد، خاطرنشان کرد: هدف همسایگان ایران هستند و کشورهایی که مسیر رسیدن به چین و هند را تسهیل می‌کند.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه شرکت‌های زنجیره تامین در مسیر توسعه صادرات باید مورد حمایت قرار بگیرند، تصریح کرد: حوزه توسعه زنجیره های بین المللی، صادرات خدمات فنی و مهندسی، اصلاح مشکلات لجستیکی و توسعه ترانزیت و ایجاد مسیر ویژه تجاری ایران روسیه از دیگر برنامه های اولویت دار سازمان توسعه تجارت است.​

نظر شما