رکوردشکنی عرضه نفت و میعانات گازی روسیه

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۰:۲۸:۳۱
کد خبر: ۱۲۴۱۶۸۷
رکوردشکنی عرضه نفت و میعانات گازی روسیه
تولید نفت و میعانات گازی روسیه در ماه سپتامبر به بالاترین مقدار از آوریل سال ۲۰۲۰ رسید.

به گزارش برنا از خبرگزاری رویترز، تولید نفت و میعانات گازی روسیه در ماه سپتامبر افزایش یافت و به ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین مقدار از آوریل سال ۲۰۲۰ رسید. عرضه نفت این کشور آوریل پارسال ۱۱ میلیون و ۳۴۰ هزار بشکه در روز بود.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه روز شنبه (دهم مهرماه) با استناد به داده‌های رسمی اعلام کرد مجموع عرضه نفت و میعانات گازی این کشور در ماه گذشته میلادی ۴۳ میلیون و ۸۶۰ هزار تن بوده است. این رقم در ماه اوت ۴۴ میلیون و ۹۰ هزار تن بود و در پی آتش‌سوزی در تأسیسات فرآوری گازپروم کاهش یافت.

تولید گاز طبیعی روسیه هم در ماه گذشته میلادی نسبت به ماه اوت حدود ۱۰ درصد افزایش یافت و به ۶۱ میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب رسید.

یک منبع صنعتی اعلام کرد که تولید میعانات گازی - نوعی نفت سبک که شامل توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) نمی‌شود، در ماه سپتامبر به سطح ماه ژوئیه (۳ میلیون و ۷۰ هزار  تن) رسیده است.

اوپک و متحدانش در ماه ژوئیه توافق کردند عرضه ماهانه نفت خود را ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند تا محدودیت عرضه روزانه ۵ میلیون ۸۰۰ هزار بشکه‌ای این ائتلاف پایان یابد.

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک و غیراوپک روز دوشنبه (۱۲ مهرماه) برای بازبینی سیاست تولید نفت از طریق ویدیوکنفرانس گردهم می‌آیند.

نظر شما