وزیر جهاد کشاورزی:

افزایش یک میلیون تنی محصول با تولید در دیمزار‌ها

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۴:۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۲۴۱۸۹۸
افزایش یک میلیون تنی محصول با تولید در دیمزار‌ها
وزیر جهاد کشاورزی گفت: از امروز گام دوم طرح جهش تولید در دیمزار‌ها در ۱۵ استان کشور آغاز شده و با اجرای این طرح، انتظار افزایش یک میلیون تنی محصولات کشاورزی در اراضی دیم را داریم.
به گزارش برنا سید جواد ساداتی‌نژاد در جمع خبرنگاران افزود: این طرح بزرگ با همراهی ستاد اجرایی فرمان امام انجام می‌شود و نمونه نگاه جهادی را در این طرح می‌توان دید.
 
وی گفت: این طرح که با فرمان مقام معظم رهبری نیز همراه است سرمایه‌ای بزرگ برای وزارت جهاد کشاورزی است که در ۲۰۶ میلیون هکتار از اراضی دیم و در ۱۵ استان از امروز آغاز می‌شود.
 
وزیر جهاد کشاورزی افزود: در این طرح ۳۰۰ هزار کشاورز ایرانی مشارکت دارند و انتظار می‌رود با اجرای آن یک میلیون تن بر محصولات کشاورزی افزوده شود.
 
ساداتی‌نژاد گفت: در این طرح، ستاد اجرایی فرمان امام تامین مالی را عهده دار است و تامین بذر و اعطای تسهیلات به کشاورزان همچنین بیمه محصولات کشاورزی را بر عهده گرفته است.
 
وی افزود: این کار ارزشمندی است که در سال‌های آینده توسعه یافته و امیدواریم به همه دیمزار‌های کشور تسری یابد.
 
همچنین در حاشیه این همایش، سید مصطفی سیدهاشمی معاون برنامه ریزی و توسعه و اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور در شش و نیم میلیون هکتار از اراضی کشاورزی اجرایی خواهد شد.
 
وی گفت: در سال اول به عنوان سال آزمایشی این طرح در ۶۷۰ هزار هکتار از اراضی اجرا شد و نتایج بسیار خوبی به دست آمد و گزارش آن تقدیم مقام معظم رهبری شد که ایشان اجرای طرح را برای ۵ سال آینده مورد موافقت قرار دادند و از امروز در ۱۵ استان این پروژه آغاز شد.
 
معاون برنامه ریزی و توسعه و اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت گفت: این طرح دو میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم کشور را شامل می‌شود که موجبات ایجاد ۳۰۰ هزار شغل برای کشاورزان را فراهم می‌آورد همچنین ۳۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی را به همراه دارد و از واردات گندم و جو جلوگیری می‌کند.
 
سید هاشمی افزود: آنچه ستاد اجرایی فرمان امام متعهد شده مساعدت در خرید ادوات کشاورزی به صورت قرض الحسنه، پرداخت هزینه‌های بیمه خسارت بر محصولات کشاورزی همچنین خرید و تحویل بذر و سم به کشاورزان است.
 
وی گفت: همچنین در این طرح، آموزش و ترویج به کشاورزان نیز مورد توجه قرار گرفته و یک ستاد ملی هم بین ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت جهاد کشاورزی شکل گرفته که توسعه این طرح را راهبری کنند.
نظر شما