عملیات بازگشت زوار اربعین با ۱۱۳۰ پرواز پایان پذیرفت

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۵:۲۰:۴۸
کد خبر: ۱۲۴۱۹۴۰
عملیات بازگشت زوار اربعین با ۱۱۳۰ پرواز پایان پذیرفت
سازمان هواپیمایی کشوری از پایان عملیات بازگشت زائران شرکت کننده در مراسم اربعین با بیش از یک هزار و ۱۳۰ سورتی پرواز و انتقال بیش از ۵۱ هزار نفر به کشور خبر داد.

به گزارش برنا از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۸ شهریورماه تا پایان روز ۱۰ مهرماه امسال در مجموع ۱۳۷هزار و ۶۸۲ زائر اربعین حسینی با انجام ۱۱۳۰ سورتی پرواز جا به جا شدند که از این تعداد ۸۶ هزار و۲۱۳ نفر اعزام و ۵۱ هزار و ۴۶۹ نفر به کشور بازگشتند.

براساس این گزارش، در عملیات پروازهای اربعین ۱۵ شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی از ۱۵ فرودگاه کشور به مقاصد نجف و بغداد مشارکت داشتند که فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز به ترتیب پرترافیک ترین فرودگاه های کشور به شمار رفته اند.

همچنین، سهم شرکت های هواپیمایی داخلی در انتقال زائران ۸۵ درصد بوده است.

گفتنی است؛ اعزام نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری و بازرسان وزارت راه و شهرسازی به فرودگاه نجف، گروه های نظارتی به دفاتر خدمات مسافرت هوایی، دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی و همچنین هماهنگی با ایرلاین های داخلی برای برقراری پروازهای فوق العاده و رایزنی های موثر برای حل مشکلات زائران در نجف از جمله اقدامات هماهنگ صورت گرفته توسط این سازمان و وزارت راه و شهرسازی در این ایام بوده است.​

نظر شما
پرونده ویژه