کارخانه‌های نیسان ژاپن توسط اسپانیا تصاحب می‌شود+ جزئیات

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۹:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۱۹۷۲
کارخانه‌های نیسان ژاپن توسط اسپانیا تصاحب می‌شود+ جزئیات
مقامات اسپانیا و نیسان ژاپن اعلام کردند که در مورد تصاحب کارخانه‌های این شرکت خودروسازی در بارسلونا که قرار است در ماه دسامبر تعطیل شود، با چندین شرکت مذاکره خواهند کرد.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، مقامات اسپانیا و نیسان ژاپن روز جمعه اعلام کردند که در مورد تصاحب کارخانه این شرکت خودروسازی در بارسلونا که قرار است در ماه دسامبر تعطیل شود، با شرکت «گریت وال موتور» چین مذاکره خواهند کرد.

مقامات ملی و محلی اسپانیا به همراه مقامات نیسان همچنین شرکت تولید کننده موتورسیکلت برقی اسپانیایی Silence و شرکت فناوریQEV را انتخاب کردند تا درباره سرنوشت دو کارخانه کوچکتر نیسان مذاکره کنند. شرکت فناوریQEV یک مرکز تولید خودروهای برقی که توسط سازندگان سوئدی Inzile و Volta ادغام شده است را اداره می‌کند.

سه کارخانه نیسان در بارسلونا حدود 3000 نفر را به طور مستقیم و 20 هزار نفر را به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می‌کند.

یک منبع آگاه در اتحادیه کارگری CGT به رویترز گفت که تنها 1600 شغل مستقیم در خطر است چرا که بقیه کارگران از بازنشستگی پیش از موعد و سایر اقدامات بهره‌مند می‌شوند.

این منبع افزود که شرکت گریت وال به کارخانه بزرگتر علاقه‌مند است و بررسی می‌کند که آیا آن برای دو کارخانه دیگر استفاده شود یا خیر، در حالی که دو شرکت Silence و QEV Technologies تنها به کارخانه‌های کوچکتر علاقه‌مند هستند.

فرانک تورس، رئیس شرکت نیسان در اسپانیا، در بیانیه‌ای گفت: ما متقاعد شده‌ایم که می‌توانیم راه حل‌هایی را پیدا کنیم که برای همه مفید باشد.

نیسان سال گذشته با ضربه شدید به اقتصاد اسپانیا، دومین تولیدکننده بزرگ خودرو در اروپا، اعلام کرد که سه کارخانه خود را به عنوان بخشی از برنامه بازسازی جهانی این شرکت تعطیل می‌کند.

در ابتدا گفته می‌شد که کارخانه‌ها تا دسامبر 2020 تعطیل می‌شوند اما بعداً این تاریخ را یک سال عقب انداخت چرا که به دنبال یک پروژه صنعتی جایگزین با مقامات بود.

گریت وال موتور برنامه خود را برای این کارخانه‌ها اعلام نکرده است اما یک منبع مطلع از این مذاکرات گفت که می‌تواند حدود 1300 شغل را حفظ کند.

نظر شما