رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

۱۵ هزار میلیارد تومان مصوبه مجلس برای آسفالت به دستگاه‌ها داده شود

۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۱۱:۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۲۴۸۳۱۵
۱۵ هزار میلیارد تومان مصوبه مجلس برای آسفالت به دستگاه‌ها داده شود
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد بر اساس مصوبه مجلس در بودجه ۱۴۰۰، مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تامین قیر پروژه‌های عمرانی بین دستگاه‌های مربوطه مصوب شد که باید هرچه زودتر توزیع شود.

به گزارش برنا، «محمدرضا رضائی کوچی» در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در بودجه ۱۴۰۰ مقرر شد ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تامین قیر پروژه‌های عمرانی میان دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت راه شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان شهرداری ها توزیع شود.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۷ ماه از سال گذشته اما هنوز هیچ پولی به دستگاه‌های اجرایی پرداخت نشده است، تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز، عملیات آسفالت معابر در شرایط آب و هوایی این فصل بسیار سخت می‌شود. بر همین اساس تاکید داریم هرچه سریع‌تر نقدینگی ۱۵ هزار میلیارد تومانی در اختیار دستگاه‌ها قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز کمیسیون عمران با مسوولانی از وزارت نفت و دستگاه‌های اجرایی توافق شد که نقدینگی در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد. خوشبختانه رییس سازمان برنامه و بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومان مذکور تخصیص داده شده و دستگاه‌های اجرایی باید هر چه سریع تر این نقدینگی را جذب کنند.

رضایی کوچی با بیان اینکه از زمان نهایی شدن پرداخت ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تامین قیر، قیمت آن یک میلیون تومان افزایش یافته است، افزود: این افزایش به معنی نبود نظارت است و بی‌تردید با این افزایش قیمت، امکان آسفالت بسیاری از جاده‌ها وجود ندارد.

رییس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: از سازمان بورس دعوت خواهیم کرد تا قیمت پایه‌ای در بورس برای قیر مشخص کرده و کمیته نظارتی بر این موضوع نظارت کند. عرضه محصولات در بورس به معنی افزایش بی نهایت آن نیست کما اینکه برای قیر این اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه به محض عرضه قیر در بورس به شکل سرسام آوری قیمت آن افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: این عامل سبب شده هزینه تمام شده پروژه های عمرانی افزایش یابد. از این رو تاکید ما این است که قیمت واقعی شود تا پروژه‌های عمرانی مسیر طبیعی خود را طی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز