دبیر اتحادیه طلا و جواهر:

مجلس با مصوبه درست مالیات بر ارزش افزوده از سود و اجرت باعث رونق بازار طلا خواهد شد

۱۴۰۰/۰۷/۲۸ - ۰۹:۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۲۴۹۰۸۰
مجلس با مصوبه درست مالیات بر ارزش افزوده از سود و اجرت باعث رونق بازار طلا خواهد شد
دبیر اتحادیه طلا و جواهر گفت: از مجلس یازدهم و دولت جدید کمال تشکر را داریم که با مصوبه درست مالیات بر ارزش افزوده از سود و اجرت باعث رونق این بازار بعد از اجرای این قانون می‌شوند.

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص مالیات بر ارزش افزوده از سود و اجرت طلا گفت: در سال‌های گذشته با توجه به جلسات متعددی که در کمیسیون اقتصادی مجلس داشتیم مالیات بر ارزش افزوده از سود و اجرت در مجلس یازدهم تصویب و در مردادماه 1400 اقانون ابلاغ شد که با گذشت 6 ماه در دی ماه 1400 این قانون قابل اجراست. 

او ادامه داد: با توجه به افزایش چشمگیری که در قیمت طلا داشتیم، بالطبع اجرت ساخت افزایش پیدا کرده بود. با مالیات بر طلای بدون اجرت فشار زیادی بر مصرف کننده وارد می‌شد و این باعث رکود شدید در بازار و تعطیلی واحدهای تولیدی شده بود. 

دبیر اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به تصحیح روند مالیاتی به کمک مجلس یازدهم افزود: افرادی که خرید مصنوعات طلا در سطح کلان انجام می‌دادند به دلیل مالیات‌های سنگین صرف‌نظر می‌کردند و به سمت سکه و طلای آب شده رفته بودند.

بذرافشان گفت: با اجرای این مصوبه می‌توان پتانسیلی که صنعت طلا و جواهر در بخش صادرات دارد، فعال کرد. با توجه به مجلس یازدهم و دولت جدید امیدوارم همکاری‌هایی انجام شود که در بخش ورود مواد اولیه و ماشین آلات روز دنیا مشکلی نداشته باشیم. 

او در پایان تاکید کرد: از مجلس یازدهم و دولت جدید کمال تشکر را داریم که با مصوبه درست مالیات بر ارزش افزوده از سود و اجرت باعث رونق این بازار بعد از اجرای این قانون می‌شوند.

انتهای پیام/ 3

نظر شما
پرونده ویژه