مدیر عامل ایرانسل:

ایرانسل باعث شکستن انحصار و بهبود در ارائه خدما‌ت رسانی شد

۱۴۰۰/۰۷/۲۸ - ۱۳:۵۳:۳۰
کد خبر: ۱۲۴۹۶۲۷
ایرانسل باعث شکستن انحصار و بهبود در ارائه خدما‌ت رسانی شد
نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل در حال برگزاری است.

به گزارش برنا بیژن عباسی آرند مدیر عامل ایرانسل در نشست خبری پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل گفت: ایرانسل شاید یکی از بزرگترین و موفق ترین سرمایه گذاری خارجی در کشور بوده است و ماحصل این سرمایه گذاری و مشارکت سرمایه‌گذار خارجی و سرمایه گذار داخلی شکل گیری یک اپراتور جدید و شکستن انحصار و عرصه رقابت در سرویس و خدمات بوده است. الان با گذشت 15 سال از این شکل گیری ما می‌توانیم به وضوح نتیجه این رقابت و این مشارکت را در ارائه سرویس های متنوع بین مشترکین خودمان ببینیم. ایرانسل باعث شد سایر بازیگران این عرصه هم تلاش کنند که سرویس و خدمات بهتری را به مشترکین خود ارائه کنند و ماحصل این یک توسعه جدی در زیرساختهای ارتباطی کشور و ارائه سرویس و خدمات جدید به مردم است، که مردم ما شایسته این خدمات هستند.

وی گفت: ایرانسل در سالیان  تلاش کرده در حد توان، آخرین فناوری‌ها و سرویس‌ها را در شبکه خودش به مشترکین خود عرضه کند. تجربه‌ای که ما در نسل دوم و نسل سه و نسل چهار را داشته ایم را شما به یاد دارید و الان هم که ما بحث نسل پنجم را در برنامه توسعه خودمان داریم با همین هدف ان شاالله ما می توانیم با فاصله کمی این سرویس را به مشترکین خود عرضه کنیم و این رنک جهانی را بتوانیم حفظ کنیم. در کنار این ما مطالعه روی نسل های بعد را از همین الان شروع کردیم و مطالعه روی دسترسی به سرویس های نسل  5 و نیم و شش هم در برنامه ایرانسل قرار گرفته است. طبیعتا ورود به این فنآوری های جدید و نیاز به این سرمایه گذاری هایی که در این عرصه دارد ضرورت دارد که هم دولت و هم سایر بخش هایی که اثرگذار هستند در دست یابی این فناوریها و در توسعه فناوریها در کشور مثل نهادهای عمومی و مثل شهرداری ها و مراکز مختلف باید کمک کنند که چالش هایی که در این عرصه وجود دارد را مدیریت کرد.

عباسی افزود: تبریک عرض می کنم همین جا به آقای دکتر زارع پور وزیر محترم ارتباطات و فن آوری اطلاعات و آرزوی توفیق برای ایشان به جهت برنامه هایی که تدوین کردند و به مجلس محترم ارائه کردند. ایرانسل اعلام آمادگی کرد در همان حوزه در ابتدا که به سهم خودش نقشی را دولت ایفا کند در توسعه و گسترش اطلاعات و ارائه سرویهای جدید و بحث دولت الکترونیک و دولت هوشمند آمادگی را برای همکاری با وزارت ارتباطات اعلام کرد. امیدواریم با رویکردهای وزیر و دولت محترم، برای توسعه و تحول دیجیتال در کشور و توسعه اقتصاد دیجیتال و افزایش و نقش اقتصاد دیجیتال در کل سامانه اقتصاد کشور ان شاالله ما هم بتوانیم همراهی کنیم و در این زمینه اثرگذار باشیم.

وی اظهار داشت:  حوزه آی سی تی به دلیل یک سری مسائل چالش های جدی دارد، بحث افزایش نرخ ارز با توجه به اینکه قریب 70 درصد تجهیزات زیر ساختی این حوزه وابسته به ارز است و کاهش ارزش پول ملی در برابر ارز این یک چالش جدی برای اغلب شرکتها از جمله اپراتورها برای امکان سرمایه گذاری  ایجاد کرده . در کشور یکسری محدودیت های داخلی وجود  دارد بحث محدودیت فرکانس و بحث نظامات تعرفه گذاری که الان وجود دارد که باعث شده محدودیت های جدی در فضای کسب و کار ایجاد کند. ما امیدوار هستیم رایزنی که با مجموعه دولت شروع کردیم با وزیر ارتباطات بتوانیم حداقل بخشهای داخلی را تا حد زیادی اصلاح کنیم و امیدوار باشیم که ان شاالله بحث تحریمها را به شکلی اصلاح کنیم.

وی در ادامه افزود: قام معظم رهبری در بحث فضای مجازی فرمایشات زیادی دارند و اهمیت زیرساخت فضای مجازی و هم قوت و تسلط بر این فضا را توصیه کردند و طبیعتا نقشی که ما ایفاء کنیم در همین راستا است. من یک گزارش و خلاصه ای از پوشش شبکه ایرانسل ذکر می کنم و قریب بیش از نود درصد از پوشش جمعیتی ما در کشور تحت پوشش نسل دو و نسل سه ایرانسل قرار گرفته یعنی ما روستاهایمان که قبل نسل دو بود به نسل سه مجهز شده و نزدیک 15 هزار سایت ایرانسل در کشور ایرانسل نسل دو و نسل سه توسعه داده که بیش از 38 هزار نود نسل سه در این قاعده فرکانسی در این زمینه شکل گرفته است. نسل چهار ایرانسل بیش از 80 درصد پوشش جمعیتی کشور را شامل می شود. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز