یک کارشناس اقتصادی:

وصل کردن بودجه به عملکرد دستگاه‌ها در کنترل کسری بودجه موثر است/ برای سال‌های متمادی کسری بودجه خواهیم داشت

۱۴۰۰/۰۷/۳۰ - ۰۵:۴۱:۵۴
کد خبر: ۱۲۴۹۸۰۲
وصل کردن بودجه به عملکرد دستگاه‌ها در کنترل کسری بودجه موثر است/ برای سال‌های متمادی کسری بودجه خواهیم داشت
یک کارشناس اقتصادی مدیریت کسری بودجه را مستلزم بازبینی هزینه‌های دولت و اجرایی کردن بودجه عملیاتی دانست.

کامران ندری، کارشناس اقتصادی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص راهکارهای مدیریت کسری بودجه گفت: به احتمال زیاد برای سال‌های متمادی کسری بودجه خواهیم داشت، تنها کاری که دولت می‌تواند انجام بدهد میزان کسری بودجه را طوری کاهش دهد که با کمترین اثرات و تبعات منفی در اقتصاد، روبرو شود.

او در ادامه با اشاره به دو راهکار برای مدیریت کسری بودجه افزود: به عنوان اولین قدم دولت باید هزینه‌هایش را جدی و اساسی مورد بازبینی قرار بدهد و اطمینان پیدا کند همه هزینه‌ها برای دولت و اقتصاد ضروری است. اگر بازنگری به خوبی انجام شود می‌توان هزینه‌های غیرضروری را حذف کرد.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: در خیلی از موارد حضور و مداخله دولت ضروری نیست و می‌توان این حضور را کمرنگ‌تر و کوچک تر کرد.

او افزود: سال‌هاست دولت‌ها، صحبت از اجرای بودجه عملیاتی می‌کنند اما تا به حال انجام نشده است. اگر دولت آقای رئیسی میزان بودجه تخصیص داده شده را با عملکرد دستگاه‌ها هماهنگ کند تا حدود زیادی به مدیریت بودجه کمک کرده است. وصل بودجه به عملکرد دستگاه‌ها علاوه بر کنترل بودجه در ارتقا سطح بهر‌ه‌وری نهادها هم به صورت مستقیم موثر است.

انتهای پیام/ 3

نظر شما