رشد ۳۶ درصدی پروازها در فرودگاه‌های کشور نسبت به سال ۹۹

۱۴۰۰/۰۸/۱۰ - ۱۱:۰۳:۲۷
کد خبر: ۱۲۵۴۸۰۱
رشد ۳۶ درصدی پروازها در فرودگاه‌های کشور نسبت به سال ۹۹
پروازهای فرودگاه‌های کشور در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ رشدی ۳۶ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش برنا به نقل از   وزارت راه و شهرسازی ، آمار منتشر شده توسط گروه اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد در نیمه نخست سال جاری، ۱۶۰ هزار و ۳۹۵ نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده که ۱۲ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۸۹۷ مسافر و ۱۰۹ میلیون ۳۵۴ هزار و ۶۹۴ کیلوگرم بار توسط این پروازها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به نیمه نخست سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۳۶، ۱۱ و ۲۹ درصد رشد داشته‌اند.

در این بازه در چهار فرودگاه اختصاصی کشور یعنی کیش، قشم، چابهار و ماکو نیز ۱۴ هزار و ۵۰۲ نشست و برخاست انجام شده و یک میلیون و ۲۵۷ هزار و ۵۲۸ مسافر و ۱۴ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۳۹۹ کیلوگرم بار با این پروازها جابه‌جا شده‌اند. این ارقام نسبت به پنج ماهه نخست سال ۹۹ به ترتیب ۶۵، ۲۵ و ۳۱ درصد رشد داشته است. 

در این بازه مشخصا فرودگاه مهرآباد تهران با ۵۸ هزار و ۵۰۴ نشست و برخاست و جابجایی ۴ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۴۲۰ مسافر صدرنشین فهرست فرودگاه‌های پرتردد در کشور است و از آنجا که تمام پروازهای این فرودگاه داخلی است، مهرآباد در صدر فهرست بیشترین پروازهای داخلی نیز قرار دارد.

پس از مهرآباد دو فرودگاه مشهد و شیراز بیشترین پروازهای کشور را انجام داده‌اند و در فهرست پروازهای داخلی نیز پس از مهرآباد قرار می‌گیرند. کمترین تعداد پرواز در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ متعلق به فرودگاه اراک با ۵۴ پرواز و جابجایی ۴ هزار و ۴۹۰ مسافر بوده است.

در نیمه نخست سال ۱۴۰۰، در مجموع ۴ هزار و ۹۲۳ پرواز خارجی از ۱۹ فرودگاه مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان، لارستان، اهواز، بندرعباس، ارومیه، گرگان، زابل، کرمانشاه، آبادان، لامرد، ساری، بیرجند، رشت، یزد، زاهدان و کرمان انجام شده است که ۴۷۱ هزار و ۵۶۹  مسافر توسط این پروازها جابجا شده‌اند. همچنین در این مدت ۱۱۳ پرواز خارجی از دو فرودگاه اختصاصی قشم و کیش انجام شده و ۹ هزار و ۸۷۹ مسافر و ۲۴۴ هزار و ۸۹۶ کیلوگرم بار با این پروازها جابه‌جا شده‌‌اند.

نظر شما