مردم مراقب پیامک‌های جعلی «سهمیه سوخت جبرانی» باشند

۱۴۰۰/۰۸/۱۳ - ۱۱:۱۱:۳۹
کد خبر: ۱۲۵۶۳۹۰
مردم مراقب پیامک‌های جعلی «سهمیه سوخت جبرانی» باشند
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی طی اطلاعیه‌ای درباره سوءاستفاده از اطلاعات محرمانه بانکی و شخصی افراد با ارسال لینک‌های جعلی برای ثبت‌نام سهمیه سوخت جبرانی هشدار داد.

به گزارش برنا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در متن این اطلاعیه آمده است: «هم‌زمان با اعلام وزیر نفت مبنی بر تخصیص سهمیه ویژه سوخت جبرانی به مالکان خودروها و موتورسیکلت‌ها، افرادی با ارسال پیامک و اخبار جعلی، مردم را به سایت‌ها و لینک‌های جعلی برای ثبت‌نام سهمیه سوخت جبرانی هدایت می‌کنند و از این طریق اطلاعات محرمانه بانکی و شخصی افراد را به سرقت می‌برند.

بنا بر اخبار دریافتی، در این روش، کلاهبرداران لینکی را به‌صورت پیامک برای شهروندان ارسال می‌کنند و از کاربر درخواست می‌کنند برای دریافت سهمیه سوخت جبرانی به لینک موجود در پیامک مراجعه کنند و پس از آن افراد به سایت‌های فیشینگ هدایت می‌شوند و مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر هوشیاری مردم نسبت به ترفندها و تکنیک‌های پیامکی کلاهبرداران، اعلام می‌کند: اطلاع‌رسانی لازم و جامع درباره تخصیص سهمیه سوخت جبرانی به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد و مردم از ورود به سایت‌ها و لینک‌های مشکوک و غیرمعتبر که از طریق پیامک ارسال می‌شود، به جد خودداری کنند.

لازم می‌دانیم بار دیگر از صبوری اقشار مختلف مردم و همکاری با وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در جریان بحران اخیر در سامانه هوشمند سوخت تقدیر و تشکر کنیم. خوشبختانه امروز با فعالیت جهادی و شبانه‌روزی کارکنان متعهد و متخصص وزارت نفت در همه جایگاه‌های فعال، امکان استفاده از کارت هوشمند سوخت میسر شده است.»

نظر شما