در بازدید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم از شهر لافت؛ پس از زمین لرزه روز گذشته:

لافت یک سرمایه ارزشمند برای کشور است

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۲۰:۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۲۶۱۶۳۷
لافت یک سرمایه ارزشمند برای کشور است
سرپرست مدیریت عامل سازمان منطقه آزاد قشم پس از زمین لرزه روز گذشته از شهر تاریخی لافت بازدید کرد.

به گزارش برنا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی در پی وقوع زمین لرزه عصر روز گذشته به منظور بررسی وضعیت شهر لافت، از این منطقه دیدن کرد.

وی با حضور در کتابخانه مرکزی و دیدار با امام جمعه، اعضای شورا و جمعی از معتمدان این شهر با اشاره به زلزله شدید روز گذشته بیان داشت: وارد نشدن هیچگونه خسارتی در اثر زلزله شدید روز گذشته، لطف و عنایتی الهی بوده است.

IMG-20211115-WA0011

فتح الهی در پاسخ به نیازهای شهری به تامین تجهیزات گفت: با توجه به جمعیت شهر لافت و تراکم شهری، تجهیزات خدماتی باید به سمت استانداردسازی پیش رود.

سرپرست مدیریت عامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه با بازدید از بام زیبای شهر لافت عنوان داشت: شهر لافت یک ظرفیت بی نظیر است که با همکاری مسوولان و بزرگان این شهر می تواند به یک جاذبه ارزشمند توریستی و گردشگری برای مردم کشور تبدیل شود.

IMG-20211115-WA0010

*میراث تاریخی لافت سند قدمت فرهنگ جزیره

فتح الهی در بازدید از سایر بناهای تاریخی شهر لافت بر اهمیت حفظ و احیای میراث تاریخی شهر لافت و تاثیر آن بر جذب گردشگر و توسعه این صنعت در جزیره تاکید کرد.

وی همچنین ضمن بازدید از چاه های تلا که به همت جوانان شهر لافت در حال احیاست اذعان داشت: این چاه ها یادگاری از گذشتگان جزیره و سند قدمت فرهنگی لافت است.

در پایان این حضور میدانی، سرپرست مدیریت عامل سازمان منطقه آزاد قشم از ظرفیت های کمپ پارک ساحلی شهر لافت دیدن کرد.

فتح الهی، کمپ پارک ساحلی شهر لافت را ظرفیتی با ارزش برای جذب گردشگر خواند و افزود: بازسازی و احیای این کمپ پارک به اشتغال و درآمدزایی شهروندان لافتی کمک می کند.

 

لازم به ذکر است، شهر تاریخی لافت در شمال‌غربی جزیره قشم با آثار تاریخی متعدد، به‌عنوان یکی از مناطق برتر گردشگری ایران شناخته می‌شود و سالانه بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. چاه‌های تلا، گورستان لافت کهنه، قلعه پرتغالی‌ها و... برخی از جاذبه‌های این شهر زیبا به حساب می آیند.

 چاه‌های تِلا به تعداد ۳۶۶ حلقه درگذشته‌های دور، تأمین‌کننده آب مردم در روستای لافت بوده و قلعه لافت(نادری) این شهر قدمتی مربوط به دوران صفویه دارد.

نظر شما