یک عضو کمیسیون عمران در گفت‌و‌گو با برنا

قانونی برای نظارت بر عملکرد بنگا‌ه‌های املاک تصویب نشده است/ در صورت نظارت اتحادیه املاک بر بنگاه‌ها، باید به خود اتحادیه هم‌ نظارت شود

۱۴۰۰/۰۹/۰۴ - ۰۶:۴۰:۵۰
کد خبر: ۱۲۶۵۸۳۴
قانونی برای نظارت بر عملکرد بنگا‌ه‌های املاک تصویب نشده است/ در صورت نظارت اتحادیه املاک بر بنگاه‌ها، باید به خود اتحادیه هم‌ نظارت شود
عضو کمیسیون عمران گفت: وظیفه دولت به عنوان یک دستگاه نظارتی باید تدابیری داشته باشد و بنگاه های املاک را به نظم پذیری و قانون پذیری و رعایت انصاف و چارچوب ملزم کند. در صورتی که اتحادیه املاک بر بنگاه‌ها نظارت کند باید بر اتحادیه هم نظارت شود.

رحمت‌اله فیروزی پوربادی نماینده مردم نطنز و عضو کمیسیون عمران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص نظارت بر بنگاه‌های معاملات املاک و نقش آنها در بالا رفتن قیمت اجاره بهای مسکن گفت: در کمیسیون عمران راجع به نقش بنگاه‌های معاملات املاک در بالا رفتن اجاره بهای مسکن بحث‌هایی صورت گرفت ولی هنوز تصمیمی گرفته نشده اما باید روی اصل ماجرا یک توجه ویژه داشت.

وی ادامه داد: البته نه اینکه عمومیت داشته باشد بین همه بنگاه‌ها ولی در این بین کسانی هستند که قراردادها را قبل از معامله انجام می‌دهند تا خودشان بتوانند استفاده‌ای کنند، به هرحال آدمهایی وجود دارند که اهل سوء استفاده هستند و آنجا هم محتمل ابت و لذا باید تدابیری اندیشید و آنها تحت ضوابطی باشند یا منازل بر اساس منطقه بندی، سن و سابقه منازل و یا میزان متراژ دسته بندی شوند و واقعیت این که در چند سال اخیر یک مقداری رها شده و قیمت ها قابل قبول نیست .

عضو کمیسیون عمران توضیح داد: بنگاه‌ها و معاملات املاک باید تحت یک چارچوبی قرار بگیرند و صنف و یا دستگاه نظارتی بالا دستی بیاید و ساماندهی کند و تکلیف این معاملات را روشن کند. وظیفه دولت به عنوان یک دستگاه نظارتی باید تدابیری داشته باشد و آنها را به نظم پذیری و قانون پذیری و رعایت انصاف و چارچوب ملزم کند. در صورتی که اتحادیه املاک بر بنگاه‌ها نظارت کند باید بر اتحادیه هم نظارت شود.

نماینده مردم نطنز در پاسخ به عملکرد مجلس درخصوص طرح نظارت بر بنگاه‌ها و معاملات املاک اظهار داشت:  هنوز قانونی به صورت مدون تصویب نشده است، در کلیات یک بحث هایی مطرح بوده، اینکه کمیسیون نیاز به سالنامه ودستورالعمل مصوب دارد و یا دولت خودش می تواند آن را انجام بدهد قابل بحث است.

انتهای پیام

نظر شما