نایب رئیس کمیسیون عمران در گفت‌وگو با برنا:

تعلق گرفتن مالیات به صورت پلکانی برای متمردین مالیات بر خانه‌های خالی

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۰۵:۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۲۶۶۳۴۷
تعلق گرفتن مالیات به صورت پلکانی برای متمردین مالیات بر خانه‌های خالی
نایب رئیس کمیسیون عمران از تعلق گرفتن مالیات به صورت پلکانی برای افراد که از پرکردن فرم خود اظهاری سر باز می‌زنند خبر داد.

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش و نایب رئیس کمیسیون عمران در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در خصوص آخرین وضعیت مالیات بر خانه‌های خالی گفت: وزارت راه و شهرسازی فرم خود اظهاری روی سایت قرار داده است، تا به الان حدود 1 میلیون 400 هزار خانه در سامانه ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: سامانه یکپارچه‌ای برای شهرداری،  وزارت راه و شهرسازی و ثبت اسناد وجود ندارد که همه خانه‌های خالی توسط آنها شناسایی شود اما در حال حاضر تدابیری اندیشیده شده که بتوانند با شهرداری در ساخت و سازهایی که انجام شده، قسمتی از این خانه‌ها شناسایی شوند. 

نایب رئیس کمیسیون عمران تصریح کرد:  بعضی خانه ها شناسایی و به مالکین پیامک زده شده است، اما افرادی که خود اظهاری نکردند از طریق امور مالیاتی پیگیری و شناسایی خواهند شد و مالیات به صورت پلکانی هم به آنها تعلق می‌گیرد که در نهایت به نفع مردم است .در غیر این صورت از مبلغی که اجاره ندادند مالیات تعلق گرفته بیشتر می‌شود. 

حسین زهی در پایان عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی گزارشاتی به مجلس ارائه دادند و نظارت بر آنها به صورت متناوب ادامه دارد و پیگیری خواهد شد. کمیسیون عمران در حال تصویب قانونی برای دستگاه های اجرایی مرتبط بر خانه‌های خالی است که با تعریف سامانه‌ای سامانه ثبت اسناد و وزارت راه و شهرسازی به هم متصل شوند. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز