اجرای طرح کشت قراردادی گندم در ۱۷ استان

۱۴۰۰/۰۹/۲۷ - ۱۳:۵۳:۳۷
کد خبر: ۱۲۷۵۳۳۶
اجرای طرح کشت قراردادی گندم در ۱۷ استان
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: در اولین سال اجرای طرح کشت قراردادی گندم در کشور، کودهای مورد نیاز ۱۷ استان توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تأمین و تحویل شبکه توزیع شد.

به گزارش برنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حمید رسولی در گفت و گویی افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در هفت استان خوزستان، فارس، گلستان، بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان ‌و بلوچستان نسبت به تأمین کودهای یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان مشمول طرح کشت قراردادی در وسعت ۲۵۰ هزار هکتار اقدام و کودهای موصوف به تدریج از طریق شبکه بزرگ کارگزاران این شرکت در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر استان‌های یاد شده، شرکت خدمات حمایتی نسبت به تأمین کودهای یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان مشمول کشت قراردادی با سازمان تعاون روستایی در ۱۰ استان دیگر نیز اقدام و کودهای مورد نیاز آنها را تأمین کرد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان این که برای سال آتی برنامه مفصلی در این خصوص پیش‌بینی شده است‌، گفت: مقرر شده است که این شرکت علاوه بر کودهای یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه مورد نیاز کشت قراردادی، نسبت به تأمین انواع بذور و سموم مورد نیاز این طرح نیز اقدام کرده و کلیه نهاده‌های مورد نیاز تولید گندم توسط این شرکت تأمین و در مقطع کشت در اختیار کشاورزان عزیز قرار داده شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با عنایت به تجربه‌ای که در سال ‌جاری در اجرای کشت قراردادی گندم به دست آمده است، در سال آینده بخش اعظم کشت گندم در کشور در قالب طرح کشت قراردادی عملیاتی شود.

رسولی‌، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را پشتیبان اصلی اجرای طرح کشت قراردادی گندم در کشور برشمرد و افزود: در سال جاری اجرای طرح کشت قراردادی گندم به عنوان یک مدل موفق و تجربه شده در سایر محصولات کشاورزی، تسهیلات و ظرفیت‌های بسیار مناسبی را برای طرفین قرارداد به ویژه کشاورزان زحمتکش مهیا ساخته و منجر به کاهش معنادار دغدغه‌های آنها خواهد شد.

به گفته وی، با عنایت به مزایای اجرای این طرح برای بخش کشاورزی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از همان ابتدا از اجرای این طرح پشتیبانی و با وجود محدودیت‌های مالی و اعتباری نسبت به تأمین کودهای یارانه‌ای مورد نیاز آن اقدام کرده است.

انتهای پیام

نظر شما