آیا بازگشت شاخص بورس به مدار صعودی تداوم دارد؟

۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۰۵:۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۲۷۵۴۶۱
آیا بازگشت شاخص بورس به مدار صعودی تداوم دارد؟
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور بررسی های نشان می دهد بازارسرمایه طی روزهای اخیر به صورت غیرطبیعی افت داشته و عامل اصلی این اتفاق به دلیل افزایش نرخ بهره بدون ریسک و بی اعتمادی مردم به بازار بوده است و با توجه سود آوری مناسب شرکت های بورسی می توان انتظار داشت، شاخص بورس به مدار صعودی باز گردد.

"مصطفی صفاری" در خصوص رکود فعلی بازار بورس به خبرنگار برنا گفت: علت افت شاخص بورس طی معاملات روزهای گذشته به دلیل افزایش نرخ بهره بدون ریسک توسط بانک مرکزی بوده است، به صورتی که برخی از بانک های خصوص به سپردهای خود بیش از 20 درصد سود پرداخت می کنند و تا زمانی که شرایط نرخ بهره تغییر نکند، تحول جدی در وضعیت بورس به وجود نمی‌آید.

وی ادامه داد: افزایش نرخ بهره اوراق بدهی نیز باعث خروج سرمایه از بازار بورس شده است و تا زمانی که این نرخ بهره و سود بانکی اصلاح و بر اساس واقعیت های اقتصادی مشخص نشود شاهد ادامه روند خروج نقدینگی از بازار بورس خواهیم بود.

صفاری تاکید کرد: ورود سرمایه به بازار پول و سرمایه به شدت تحت تاثیر نرخ بهره قرار دارد و اگر سرمایه گذار سود بیشتری از سپرده خود در بانک ها و یا با خرید اوراق دریاقت کنند، دیگر به تمایلی به سرمایه گذاری در بازارسرمایه با ریسک بیشتر ندارد.

وی در خصوص تاثیر بودجه 1401 بر بازار سرمایه گفت: نرخ مالیات و قیمت حامل‌های انرژی برای شرکت های و صنایع  بورسی در لایحه بودجه سال آینده افزایش چشمگیری داشته است و اصلاح بودجه در کمیسیون‌ها مجلس می تواند به بهبود روند معاملات بازار بورس کمک کند.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص پیش بینی بازار بورس در ماه‌های آینده گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و نرخ تورم بررسی های نشان می دهد بازارسرمایه به صورت غیر طبیعی افت داشته و عامل اصلی این اتفاق به دلیل بی اعتمادی و نبود امید به بهبود شرایط بازار از سوی مردم بوده است.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و سود آوری مناسب شرکت های بورسی می توان انتظار داشت شاخص بورس به مدار صعودی باز گردد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز