همیشه تجربه در کارآفرینی کافی نیست

۱۴۰۰/۱۰/۰۲ - ۱۶:۰۱:۱۱
کد خبر: ۱۲۷۷۵۰۱
همیشه تجربه در کارآفرینی کافی نیست
کارآفرین کشورمان گفت: همیشه تجربه برای کارآفرینان کافی نیست و در کار‌های نو، معمولا تجربه‌ای وجود ندارد.

به گزارش برنا، علی حسنی درباره استفاده از تجربیات در توسعه کارآفرینی اظهار کرد: هر کسی که سن بیشتری دارد الزاما دارای تجربه بیشتری در یک حرفه نیست. معتقدم عمق تجربه اهمیت دارد نه مدت زمانی که یک شخص در یک حرفه یا موضوع مشغول به کار است.

کیفیت تجربه اهمیت بیشتری از سن کسب تجربه دارد.

وی یادآور شد: در موضوعات جدید کاری که تجربه‌ای از انجام آن وجود ندارد کسانی پیشرو هستند که آنرا انجام داده اند و نتایج مهمی را کسب کرده اند. معتقدم به رغم اینکه تجربه در انجام هر کاری نیاز است و به انتخاب‌ها کمک می‌کند، اما برخی راه‌ها جدید هستند و پیشتر کسی آن‌ها را طی نکرده است و به عبارتی راه‌های جدید راه حل‌های جدید دارند و همیشه تجربه کافی نیست.

این کارآفرین درباره مسئله مدیریت ذهن برای کارآفرینان توضیح داد: کنترل ذهن بسیار دشوار است، اما با ارده قوی می‌توان ذهن را برای رسیدن به اهداف کاری آماده کرد و بر مسیری که قرار است طی شود تسلط پیدا کرد. برای موفقیت بیشتر باید ذهن را از هرچیزی که ما را از هدف دور می‌کند خالی کنیم تا حداکثر توانمندی برای رسیدن به اهداف به کار گرفته شود.

حسنی تصریح کرد: به طور طبیعی ذهن تمایل به انجام امور بیهوده دارد، اما با مدیریت آن می‌توان مسیر را به درستی طی و دیگران را نیز در رسیدن به هدف مشترک، مدیریت کرد.

وی اظهار کرد: متاسفانه بزرگترین مشکل کارآفرینی در ایران عدم درک صحیح از تغییرات فنانوری است. همچنین همواره سد‌هایی برای راه‌های جدید وجود دارد و در ابتدای هر تجربه جدید، مختلف خوانی‌ها آغاز و به چشم خطر به آن نگریسته می‌شود چراکه تجربه انجام آن وجود ندارد.

این کارآفرین تاکید کرد: باید فرصت شکوفایی استعداد‌ها را به کارآفرینان بدهیم و از بوروکراسی اداری پرهیز کنیم. بسیاری از مراحل اداری انرژی کارآفرینان را از بین می‌برد و زمان و هزینه تلف می‌شود. البته معتقدم نباید موانع، بهانه‌ای برای عدم آغاز فعالیت باشد و رسیدن به هدف در مسیری دشوار، شیرینی‌های خاص خود را دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز