قیمت جهانی نفت امروز ۲۱ دی‌ماه / نفت برنت به ۸۱ دلار و ۲۷ سنت رسید

۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۰۹:۴۰:۲۱
کد خبر: ۱۲۸۴۸۲۵
قیمت جهانی نفت امروز ۲۱ دی‌ماه / نفت برنت به ۸۱ دلار و ۲۷ سنت رسید
در حالی که سرمایه گذاران منتظر سرنخ هایی از سوی رئیس فدرال رزرو در مورد زمان احتمالی افزایش نرخ بهره هستند و در شرایطی که برخی تولیدکنندگان نفت همچنان برای افزایش تولید با مشکل مواجه اند، قیمت نفت روز سه شنبه افزایش داشت

به گزارش برنا به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 40 سنت معادل نیم درصد افزایش به 81 دلار و 27 سنت رسید. دیروز قیمت نفت برنت یک درصد کاهش یافته بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم پس از کاهش 0.8 درصدی در جلسه قبل امروز با 52 سنت معادل 0.7 درصد افزایش به 78 لار و 75 سنت رسید.

تضعیف دلار سبب شده تا قیمت ها امروز تا حدودی تقویت شود. افت دلار موجب ارزان تر شدن نفت برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

یکی از کمیته های سنای آمریکا این هفته میزبان جرومی پاول رئیس فدرال رزرو و معاون وی است که احتمالا در این نشست جزئیاتی در خصوص برنامه های بانک مرکزی آمریکا در مورد انقباضی کردن سیاست پولی بیان خواهد شد.

نگرانی ها از افزایش موارد ابتلا به سویه اومیکرون و تاثیر منفی از آن بر تقاضای جهانی انرژی موجب شده تا در روزهای اخیر قیمت نفت شاهد کاهش باشد.

راویندرا رائو، رئیس بخش تحقیقات موسسه کوتاک سکیوریتیز در این باره گفت: «افزایش موارد ابتلا به ویروس محل نگرانی است زیرا محدودیت های اجتماعی وضع شده قطعا بر تقاضای انرژی تاثیر خواهد گذاشت.»

وی در ادامه گفت: «وضعیت ویروس، مسائل مرتبط با عرضه و روندهای حاکم بر بازارهای بورس عوامل کلیدی ای هستند که در کوتاه مدت بر بازار نفت تاثیر خواهند گذاشت.»

برخی تحلیلگران گفتند عرضه محدود از سوی اعضای گروه اوپک پلاس با میزان تقاضای موجود در بازار همخوانی ندارد و همین موضوع نیز در تقویت قیمت نفت موثر بوده است.

انتهای پیام

نظر شما