کشف یک قبضه سلاح جنگی و حدود ۳ کیلو طلا در گمرک

۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - ۱۳:۲۸:۵۷
کد خبر: ۱۲۸۶۳۹۷
سخنگوی گمرک گفت: در هفته‌ای که گذشت، یک قبضه سلاح جنگی با ۳۲ فشنگ از یک تبعه افغان، و دو کیلو و ۶۸۹ گرم طلا و هفت گوشی آیفون از یک تبعه آذربایجانی در گمرک کشف شد.

به گزارش برنا به نقل از گمرک، سید روح اله لطیفی افزود: در هفته گذشته یک قبضه سلاح کمری با ۳۲ فشنگ جنگی از یک مسافر افغان در مرز دوغارون، دو کیلو و ۶۸۹ گرم طلا به همراه هفت دستگاه تلفن همراه آیفون از یک تبعه آذربایجان در مرز آستارا، بیش از دو کیلو ۸۰۰ گرم هروئین پودری از یک تبعه افغان و از پاشنه‌های کفش و چمدان پستی در کردستان و فرودگاه امام (ره) تریاک و قرص‌های مخدر متادون توسط گمرک کشف و ضبط شد.

سخنگوی گمرک در تشریح بخشی از کشفیات گمرک در هفته گذشته گفت: کارکنان سالن مسافری اداره کل گمرک دوغارون حین کنترل مسافرین ورودی به کشور از یک تبعه افغانستانی یک قبضه سلاح کلت کمری" برتا" به همراه دو خشاب با ۳۲ فشنگ جنگی کشف و طی هماهنگی با دادستان تحویل نیروی انتظامی شد.

وی افزود: چند روز پیش نیز کارکنان سالن مسافری این گمرک، حین کنترل کالا‌های همراه مسافران ورودی از افغانستان به کشور، پس از کنترل و اسکن یک چمدان همراه تبعه افغانستانی، مقدار دو کیلو و ۸۴۲ گرم مواد مخدر از نوع" هروئین پودری" که به طرز ماهرانه‌ای در جدار چمدان جاساز شده بود کشف و ضبط کردند.

سخنگوی گمرک در خصوص کشف دیگری در غرب کشور گفت:کارکنان بخش امانات پستی گمرکات استان کردستان نیز از پاشنه یک جفت کفش، ۱۹۷ گرم مواد مخدر تریاک کشف کردند.
وی افزود:کارکنان گمرک در بخش امانات پستی فرودگاه امام (ره) موفق شدند از جداره چمدانی که بنا بود به استرالیا پست شود سه هزار و ۸۲۰ قرص مخدر "متادون" به وزن ۹۵۰ گرم کشف و طی صورتجلسه‌ای تحویل مقامات ذیصلاح شد، و گمرک مانع از رسیدن این محموله به ملبورن استرالیا شد.

لطیفی در خصوص کشف دیگری گفت: دوکیلو و ۶۸۹ گرم طلا و تعداد هفت دستگاه گوشی تلفن همراه آیفون ۱۳ که داخل بسته‌های چای، کره و پودر لباسشویی جاسازی شده بود توسط یگان حفاظت گمرک آستارا از یک تبعه کشور آذربایجان که از کشور دبی وارد ایران شده بود و قصد خروج از ایران به کشور آذربایجان را داشته در حین تحویل به راننده تریلر اهل کشور آذربایجان برای خروج توسط پرسنل یگان، مشکوک و پس از بازرسی دقیق کشف شد.

لطیفی افزود: گمرک به صورت روزانه مقادیر زیادی سوخت را در شرق و غرب کشور کشف می‌کند و تحویل شرکت نفت می‌دهد.

سخنگوی گمرک تاکید کرد: گمرک به عنوان مرزبانان اقتصادی، ضمن تسهیل در تجارت فرامرزی، در مبارزه با قاچاق جدی است و در چارچوب قانون قاطعانه با متخلفان برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما