پرجستجوترین برند خودروی جهان در سال ۲۰۲۱ چیست؟

۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۱۷:۰۱:۱۱
کد خبر: ۱۲۸۹۹۲۷
پرجستجوترین برند خودروی جهان در سال ۲۰۲۱ چیست؟
فرقی نمی‌کند که قصد شما خرید ماشین باشد یا اینکه فقط بخواهید از اخبار صنعت خودرو مطلع باشید؛ گوگل جزو اولین جاهایی است که سری به آن خواهید زد. با این اوصاف، همین موتور جستجو بهترین معیار برای بررسی این است که کدام برندهای خودرو در کشورهای مختلف محبوب‌ترین هستند. گزارش «مقایسه بازار» استرالیا دقیقا همین کار را کرده است که در ادامه به بررسی یافته‌ های آن می پردازیم.

به گزارش برنا؛ طبق این گزارش، در سال ۲۰۲۱ تویوتا به عنوان پرجستجوترین برند خودرو در کل، بر سایر برندها برتری داشته است. این برند پرجستجوترین برند خودرو در ۴۷ کشور از ۱۵۴ کشور نمونه معادل ۳۱ درصد از کل این تعداد بوده است. پس از تویوتا، BMW با کسب عنوان پرجستجوترین برند در ۲۹ کشور در رتبه دوم قرار دارد و مرسدس بنز نیز با ۲۳ کشور در رتبه سوم قرار می گیرد.

رقابت اصلی در چهار سال گذشته نیز بین همین سه خودروساز بوده است و از بین آنها نیز رقابت برای کسب رتبه اول بین بی ام و و تویوتا بوده است. البته در سال ۲۰۱۹، این شرکت بی‌ ام‌ بود که توانست مقام اول را با کسب عنوان پرجست‌وجوترین برند خودرو در ۱۱۸ کشور به خود اختصاص دهد.

برای اولین بار، تسلا در سال ۲۰۲۱ به این رتبه بندی پیوست. این سازنده خودروهای الکتریکی آمریکایی تنواست در این سال تبدیل به برترین برند خودرویی در هنگ کنگ، ماکائو، سنگاپور و چین شود. تسلا همچنین موفق شد که در اتریش، باهاما، بوتسوانا، کنگو، کرواسی، فنلاند، گینه، ایسلند، کویت، ماداگاسکار، مالت، نروژ، فلسطین، رواندا، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، سوریه، یمن و ایالات متحده به عنوان دوم یا سوم دست یابد.

tesla.jpg

در حالی که میزان جذابیت خودروسازان دیگر برای مردم در نوسان بوده است، مهم است که توجه داشته باشیم که برندهایی مانند آئودی، هیوندای و سوزوکی در سال ۲۰۲۱ بیشتر از سال ۲۰۲۰ در جستجوهای گوگل ظاهر شدند.

نکته جالب دیگر هم حضور رولز رویس و مزدا به عنوان پر جستجوترین خودروساز سال در حداقل یک کشور از ۲۰۱۸ تا کنون بوده است. برعکس، برندهایی مانند فولکس واگن، میتسوبیشی، آلفارومئو و دوو در هیچ یک از ۱۵۴ کشور نمونه نتوانسته اند مقام پرجستجوترین را کسب کنند.

 

 

نظر شما