نرخ تورم آمریکا به ۷.۳ درصد رسید

۱۴۰۰/۱۱/۱۸ - ۱۰:۵۵:۱۹
کد خبر: ۱۲۹۵۴۶۷
نرخ تورم آمریکا به ۷.۳ درصد رسید
فشار تورم در آمریکا به روند افزایشی خود که از ابتدای سال جاری میلادی شدت گرفته ادامه می‌دهد. شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا احتمالاً 7.3 درصد در ژانویه نسبت‌به سال گذشته میلادی بالا رفته‌است که بیشترین افزایش سالانه را از اوایل 1982 نشان می‌دهد.

به گزارش برنا به نقل از بلومبرگ، اقتصاددان‌های بلومبرگ عقیده دارند شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا غیر از انرژی و مواد غذائی که بسیار بی‌ثبات هستند، 5.9 درصد افزایش‌یافته است.

طبق نظرسنجی از اقتصاددان‌ها، با توجه به روند افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی، نرخ تورم از نرخ متوسط ماهانه که 2 درصد در نظر گرفته‌شده بود، فراتر خواهد رفت. این اقتصاددان‌ها انتظار دارند تورم در ماه جاری میلادی به اوج خود برسد. این در حالی است که فدرال‌رزرو آمریکا قصد افزایش نرخ بهره را دارد.

در آن‌سوی دنیا، بانک مرکزی روسیه هم احتمالاً نرخ بهره را 100 واحد افزایش می‌دهد.

ژاپن نرخ هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان را در روز سه‌شنبه منتشر می‌کند که احتمالاً نشان‌دهنده‌ی تأثیرات اولیه ترس از همه‌گیری کرونای اومیکرون بر مصرف‌کنندگان است.
پیش‌بینی می‌شود تورم در چین، دومین اقتصاد بزرگ دنیا در سال جاری میلادی در حد متعادل باقی بماند.

اطلاعات مربوط به تولید ناخالص داخلی در انگلیس حاکی از توانایی اقتصاد این کشور در مقابله با همه‌گیری کرونای اومیکرون خواهد بود.

در بین کشورهای اروپایی، انتظار می‌رود بانک‌های مرکزی لهستان و ایسلند نرخ بهره را به اندازه‌ نیم واحد افزایش دهند و بانک مرکزی رومانی 25 درصد افزایش نرخ بهره داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما