بررسی بازدهی بازار سکه و طلا طی یک ماه گذشته / بازدهی منفی بورس طی ۳۲۴ روز گذشته

۱۴۰۰/۱۱/۱۹ - ۱۶:۳۶:۳۶
کد خبر: ۱۲۹۶۱۵۵
بررسی بازدهی بازار سکه و طلا طی یک ماه گذشته / بازدهی منفی بورس طی ۳۲۴ روز گذشته
عملکرد بازار سکه و طلا طی یک ماهه منتهی به 18 بهمن 1400 نشان می‌دهد، قیمت سکه نیم و ربع در بازار رشد کمتر از یک درصدی را ثبت کرده‌اند و قیمت سکه امامی طی این مدت بیش از 7 درصد افت داشته است.

به گزارش برنا، طی روزهای اخیر قیمت  سکه و طلا  تحت تاثیر کاهش قیمت  دلار  با افت شدیدی همراه بود و در معاملات امروز (سه شنبه 19 بهمن‌ماه) قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۵۰ هزارتومان و سکه‌های گرمی نیز ۲میلیون و ۲۶۰ هزار تومان هزار تومان به فروش رسید.

همچنین قیمت هر مثقال طلا به ۵ میلیون و ۲۵ هزار تومان و هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان اعلام شد.

بررسی روند قیمت طلا و سکه در بازار آزاد تهران طی یک ماهه منتهی به 18 بهمن‌ماه 1400 نشان می‌دهد، هر قطعه  سکه تمام بهار آزادی  (طرح جدید) طی این مدت با  افت  7.4 درصدی 11 به میلیون و 930 هزار تومان رسیده است.

همچنین قیمت نیم سکه بهار آزادی در مدت زمان مشابه با بازدهی 0.9 درصدی به نرخ 6 میلیون 730 هزار تومان رسیده است. قیمت ربع سکه نیز در یک ماهه منتهی به 19 بهمن ماه به نرخ 3 میلیون 750 هزارتومان رسید که رشد 0.54 درصدی را طی یک ماه گذشته داشته است.

بر اساس مقایسه بازدهی انواع سکه در بازار، ربع سکه طی یک ماه گذشته با رشد 0.9 درصدی بیشترین رشد را در بازار داشته است.  

طی این مدت هر  اونس طلا  نیز 0.85 درصد رشد قیمت را در بازار جهانی ثبت کرد و از یک هزار و 795 دلار به با رشد 16 دلاری به یک هزار و 811 دلار رسیده است.

 همچنین بررسی بازار بورس اوراق بهادار تهران یک ماهه منتهی به 18 بهمن ماه نشان می دهد، شاخص کل بورس که نمایانگر وزن و توان بزرگترهای بورس است بازدهی منفی 6.5 درصد داشته است. شاخص کل هم وزن نیز که نمایانگر توان کوچکترهای  بورس  است، با بازدهی منفی 9.8 درصدی روبه رو بود. بازدهی بورس طی 324 روز نخست 1400 نیز به منفی 2.5 درصد رسیده است.

انتهای پیام/

خبرنگار: مصطفی کمالو

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز