طاهری مطرح کرد

تاثیر برگزاری نمایشگاه ها بر افزایش کمیت و کیفیت تولیدات داخلی/ نمایشگاه ها ضعف‌ها را برطرف می کند

۱۴۰۰/۱۱/۲۱ - ۱۱:۵۴:۱۰
کد خبر: ۱۲۹۶۸۹۳
تاثیر برگزاری نمایشگاه ها بر افزایش کمیت و کیفیت تولیدات داخلی/ نمایشگاه ها ضعف‌ها را برطرف می کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت‌:در زمینه صادرات، برگزاری نمایشگاه در داخل کشور شاید به صورت مستقیم و زیاد مرتبط نباشد و برای صادرات باید بتوانیم نمایشگاه‌ بین المللی خارج از حوزه خود را گسترش دهیم.

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مدکس و تاثیر آن در رونق تولید و صادرات اظهار کرد: ما متاسفانه در کشور بانک اطلاعاتی خوبی نداریم و یکی از ضعف‌های ما این موضوع است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید کلید واژه‌ای باشد که به راحتی بتوان به سامانه مراجعه کرد و بدانیم که تولید کنندگان چه فعالیتی دارند افزود: برای جبران ضعف این حوزه، می‌توان اقدامات متفاوتی نظیر برگزاری نمایشگاه‌های متعدد انجام داد تا افرادی که در زمینه کاری خود مهارتی دارند، کارهای انجام داده خود را در نمایشگاه به نمایش گذارند.

وی گفت: افراد می‌توانند در نمایشگاه‌ها کارها و پروژه‌های انجام شده از سوی خود را به نمایش گذارند. بنابر این برگزاری نمایشگاه جبرانی برای ضعف گفته شده است.

طاهری بیان کرد: همچنین نمایشگاه فرصتی برای شناسایی افرادی که به این صنایع نیاز دارند است و اگر فردی دنبال قطعه، ماشین آلات و... باشد، می‌تواند در نمایشگاه مشاهده کند و به راحتی و با هزینه کمتر اقدام به خرید آن کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: به طور معمول در پایان نمایشگاه‌ها ده‌ها قرارداد منعقد می‌شود و دلیل این اتفاق هم پیدا کردن تولید کننده و مصرف کننده است و تولید کننده‌ها توانسته‌اند مشتری‌ اجناس خود را پیدا کنند. همچنین خریداران نیز با مشاهده و خرید این اجناس، می‌توانند نیاز خود را برطرف کنند.

وی گفت: در زمینه صادرات، برگزاری نمایشگاه در داخل کشور شاید به صورت مستقیم و زیاد مرتبط نباشد و برای صادرات باید بتوانیم نمایشگاه‌ بین المللی خارج از حوزه خود را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: استان‌ها، صنایع و... باید با روش‌های مختلف در کشورهای مقصد و کشورهای مورد نیاز حضور پر رنگی داشته باشند و به عنوان مثال در نمایشگاه و دستاوردهای هوافضا یک کشور دیگر شرکت کنند و دستاوردهای خود را در نمایشگاه‌های خارج از کشور هم به نمایش گذارند.

طاهری بیان کرد: برای صادرات بیشتر باید به فکر شرکت در نمایشگاه سایر کشورها باشیم. همچنین می‌توان در کشور نمایشگاه‌های مجازی نیز برگزار کرد تا از سایر کشورها شرکت کنند و این کار نیاز به تبلیغات، پایداری و... دارد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز