قیمت مصوب گوشت گوساله و گوسفندی اعلام شد

۱۴۰۰/۱۱/۲۲ - ۱۱:۰۳:۴۰
کد خبر: ۱۲۹۷۱۵۹
قیمت مصوب گوشت گوساله و گوسفندی اعلام شد
طبق مصوبات جلسه کارگروه تنظیم بازار قیمت مصوب گوشت برای عرضه از طریق سامانه بازرگام اعلام شد.

به گزارش برنا، طبق مصوبات جلسه کارگروه تنظیم بازار و کالاهای کشاورزی، از امروز گوشت گوساله مخلوط با قیمت هر کیلو ۹۹ هزار و ۸۰۰ تومان و گوشت بره مخلوط با قیمت هرکیلو ۱۰۵ هزار تومان توسط سامانه بازرگام عرضه خواهد شد.

همچنین گوشت گوساله لاشه با قیمت هر کیلو یکصد هزار تومان، گوشت گوساله گرم بسته بندی تنظیم بازار درجه یک هر کیلو ۱۴۰ هزار تومان، گوشت گوساله چرخ کرده تنظیم بازاری درجه یک هر کیلو ۱۲۰ هزار تومان، گوشت گوساله بسته‌بندی هر کیلو ۱۲۰ هزار تومان و گوشت گوسفند گرم لاشه با قیمت ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار عرضه خواهد شد.

بنابر مصوبات توزیع گوشت در سامانه بازرگام با هماهنگی‌های انجام شده، طی ساعات آینده انجام خواهد شد و این اقلام در میادین میوه و تره‌بار از روز شنبه عرضه می‌شود.

طبق گفته مدیرعامل سازمان تعاون روستایی با توجه به ذخایر گوشت  توزیع تا شب عید و ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

طی هفته های اخیر قیمت گوشت قرمز با نوساناتی در بازار روبرو شد که هر یک از فعالان بازار دلایل مختلفی همچون صادرات دام و کمبود عرضه دام در میادین را علت اصلی این گرانی مطرح می کردند که معاون اول رئیس جمهور، برای کنترل افزایش قیمت گوشت، جلسه ستاد تنظیم بازار را شبانه در دفتر وزیر جهاد کشاورزی تشکیل داد.

ممنوعیت و توقف روند صادرات دام زنده، تامین گسترده نهاده‌های دامی، عرضه گسترده گوشت گوساله و گوسفند به صورت هوشمند و اینترنتی و عرضه گوشت در میادین میوه و تره‌بار و شبکه فروشگاهی از مهمترین تصمیمات گرفته شده در این جلسه بود.

مشاور وزیر جهاد و کشاورزی می گوید: شب گذشته مصوات مهمی را در حوزه گوشت داشتیم. قسمت اول در حوزه تولید است. در بازارگاه سهمیه نهاده‌های دامی بهمن به صورت کامل با استفاده از ارز ترجیحی انجام شده و در رابطه با اسفند ماه هم کل نهاده تا پایان سال برای دام‌های سنگین، سبک و شیری تامین خواهد شد.

نظر شما