افت اندک قیمت جهانی طلا / اونس طلا به ۱۸۹۰ دلار و ۷۷ سنت رسید

۱۴۰۰/۱۱/۲۹ - ۱۰:۵۴:۲۶
کد خبر: ۱۲۹۹۵۰۵
افت اندک قیمت جهانی طلا / اونس طلا به ۱۸۹۰ دلار و ۷۷ سنت رسید
در حالی که نشست هفته آینده مقام های روسی و آمریکایی موجب شده تا اندکی از نگرانی ها در مورد تنش بر سر اوکراین کاسته شود، قیمت طلا که اوایل امروز تا بالای 1900 دلار رسیده بود اندکی کاهش یافت.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا که اوایل امروز رقم 1902 دلار و 22 سنت را تجربه کرده بود، با 0.3 درصد کاهش نسبت به جلسه قبل به 1890 دلار و 77 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با نیم درصد کاهش به 1892 دلار و 70 سنت رسید.

پس از آنکه اعلام شد قرار است وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه هفته آینده دیدار کنند و امیدها به حل دیپلماتیک مناقشه روسیه و غرب بر سر اوکراین بیشتر شد روز جمعه شاخص ها در بازار بورس آمریکا شاهد افزایش بود و فشار فروش در بازارهای آسیایی کاهش یافت.

یکی از عمیق ترین بحران های پس از جنگ سرد در شرق اروپا در جریان است و روسیه خواهان ارائه تضمین های امنیتی از جمله در مورد عدم پیوستن اوکراین به ناتو، کنترل تسلیحات آمریکا و متحدانش و اقدامات اعتماد ساز از سوی غرب است. کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکتس گفت: «ما شاهد تداوم اثر گذاری بحران اوکراین بر بازار طلا هستیم... احتمالا سطح مقاومت فنی بعدی ای که طلا باید آن را پشت سر بگذارد رقم 1920 دلار است.»

روز پنجشنبه قیمت طلا شاهد رشد 1.8 درصدی بود و برای اولین بار از 11 ژوئن به بالای 1900 دلار رسید. تحلیلگران انتظار دارند در صورت تداوم افزایش تنش ها قیمت طلا باز هم بالاتر برود، اما در عین حال کاهش تنش افت قیمت را در پی خواهد داشت.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا نیز شاهد افزایش بوده و موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز