علت گرانی مرغ مشخص شد

۱۴۰۰/۱۲/۱۴ - ۰۵:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۵۲۳۷
علت گرانی مرغ مشخص شد
تاخیر در تامین، بارگیری و ارسال نهاده های دامی دولتی این روزها بلای جان مرغداران شده است و آن طور که برخی از فعالان این صنعت می گویند ذرت و سویای مورد نیاز تولیدکنندگان در سامانه بازارگاه حدود دو ماه است که به درستی تامین نمی شود و نهاده ها نیز با تاخیر یکماه تا ۴۰ روز به دست مرغداران می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ تاخیر در تامین، بارگیری و ارسال نهاده های دامی دولتی این روزها بلای جان مرغداران شده است و آن طور که برخی از فعالان این صنعت می گویند ذرت و سویای مورد نیاز تولیدکنندگان در سامانه بازارگاه حدود دو ماه است که به درستی تامین نمی شود و نهاده ها نیز با تاخیر یکماه تا ۴۰ روز به دست مرغداران می رسد. 

حمید کاشانی- رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن نیز به وضعیت تامین نهاده های بخش مرغ تخم گذار اشاره کرد و گفت که در این بخش حدود سه ماه است که ذرت به درستی تامین نمی شود و تنها ۴۰ درصد ذرت مورد نیاز تولیدکنندگان با قیمت مصوب تامین شده و مرغداران مجبورند ۶۰ درصد مابقی را ۳ تا ۴ برابر گرانتر از بازار آزاد خریداری کنند.

یک مرغدار اصفهانی می‌گوید: ذرت را کیلویی ۸۸۰۰ تومان و سویا را ۱۲ هزار تومان از بازار آزاد خریده ام که نرخ حدود ۴ برابر نرخ دولتی است.

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده همه نهاده وارداتی باید از طریق سامانه «بازارگاه» و به نرخ دولتی توزیع شود و دو سه سالی است که این کار را انجام می دهند اما تولید کنندگان می گویند این سامانه قطره چکانی می دهد در عوض بازار آزاد تا دلت بخواهد با قیمت های چند برابر وجود دارد.این نهاده ها با ارز 4200 تومانی وارد کشور می شوند. 

جوجه یک روزه به نرخ دو برابر قیمت مصوب عرضه می شود 

این مرغدار اصفهانی با انتقاد از قیمت جوجه یکروزه تصریح کرد: نرخ مصوب دولتی آن 6 هزار تومان است اما 12 هزار تومان خریده که در یک مرغداری 30 هزار قطعه ای هزینه های تولید را بسیار افزایش داده است. 

وی گفت: کارخانه های جوجه کشی هرکدام قیمت خود را دارد و هیچ نظارتی بر آنها در بازار نیست. 

وی ادامه داد: فروشندگان خوراک دام در بازار آزاد همان دلالانی هستند که دستشان با برخی از این دولتی ها در یک کاسه است که سه روز پیش سه نفر از متهمان فساد نهاده دامی در استان گلستان دستگیر شدند و پیش از این هم نمونه هایی از این دست کم نبوده است. 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز