پایان مدیریت دولتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا شهریور ۱۴۰۱/ واگذاری ۵ تا ۱۰ درصد سهام سرخابی‌ها به بازیکنان و پیشکسوتان

۱۴۰۰/۱۲/۱۴ - ۱۴:۳۳:۴۴
کد خبر: ۱۳۰۵۵۸۹
پایان مدیریت دولتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا شهریور ۱۴۰۱/ واگذاری ۵ تا ۱۰ درصد سهام سرخابی‌ها به بازیکنان و پیشکسوتان
رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: دولت در تلاش است با ادامه واگذاری‌ سهام استقلال و پرسپولیس تا پایان شهریور 1401 میزان دخالت خود را در این دو باشگاه به کمتر از ۵۰ درصد کاهش دهد.

به گزارش برنا، "حسین قربانزاده" رئیس کل سازمان خصوصی سازی در نشست خبری آغاز واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس گفت: فردا ۱۰ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس یکی از مهمترین باشگاه ورزشی کشور پس از حاشیه های فراوان به صورت شفاف در فرابورس واگذار می شود.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۸ دو باشگاه استقلال  و پرسپولیس در فهرست واگذاری قرار گرفت که به دلیل مشکلات خصوصی سازی این دو باشگاه به سرانجام نرسید، اما طی سه ماه گذشته تدابیر مهمی در خصوص اصلاح اساسنامه و تجدید ارزیای دارایی ها  دو باشگاه برای انجام مراحل خصوصی سازی انجام شد.

وی افزود: طی سه ماه گذشته کارگروهی در سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد با همکاری مدیران دو باشگاه ایجاد شد و سازمان بورس و فرابورس نیز در اتمام مراحل واگذاری سهام سرخابی ها تلاش بسیاری داشتند.

قربانزاده تاکید کرد: چالش‌هایی درباره رفع خصوص سازی مانند درآمد‌زایی و بدهی‌های این دو باشگاه وجود داشت. اساسنامه و تعیین تکلیف اموال استقلال  و پرسپولیس در جلسات تخصصی مورد برسی قرار گرفت که نتیجه این جلسات شفافیت مالی دو باشگاه بود که 40 سندحسابرسی آنها به صورت شفاف در سامانه کدال قرار گرفته و در ادامه به روز خواهد شد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: دولت در تلاش است با ادامه این واگذاری‌ سهام استقلال و پرسپولیس تا پایان شهریور 1401 میزان دخالت خود را در این دو باشگاه به کمتر از ۵۰ درصد کاهش دهد.

در ادامه این نشست مصطفی آجورلو، مدیر عامل باشگاه استقلال گفت: واگذاری سرخابی‌هاد بازار بورس شرایطی ایجاد باشگاه‌های حرفه‌ای واقعی را ایجاد خواهد شد و همچنین شرایط سفاف سازی هر چه بهتر درآمدهای باشگاه مهیا خواهد شد.
وی با انتقاد از صدا و سیما در خصوص پرداخت درآمد های تبلیغاتی اظهار داشت: با عرضه سهام باشگاه استقلال در بورس فرآیند درآمد زایی و دریافت درآمدهای تبلیغاتی باشگاه تسهیل و شفاف خواهد شد.

وی تاکید کرد: واگذاری سهام باشگاه استقلال پس از سال‌ها شرایطی را ایجاد خواهد کرد که مردم و هواداران به نوعی مالک باشگاه باشند و می‌توانند به صورت مستقیم در سرنوشت باشگاه شریک شوند.

واگذاری 5 تا 10 درصد سهام سرخابی‌ها به بازیکنان و پیشکسوتان

حسین قربانزاده، رئیس کل سازمان خصوصی سازی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در خصوص واگذاری سهام سرخابی‌ها به بازیکنان و پیشکسوتان این دو باشگاه گفت: طی برنامه ریزی های انجام شده در مرحله قرار است حدود ۵ درصد از سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یه بازیکنان و پیشکسوتان واگذاری شود و در مراحل بعدی میزان این واگذاری به ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: به دلیل شرایط خاص دو باشگاه و میزان محبوبیت آنها در بین مردم قوانین خاصی برای واگذاری این نوع سهام تدوین خواهد شد.

همچنین میثم فدایی مدیر عامل فرابورس ایران درخصوص ارزش واگذاری سهام دو باشگاه استقلال  و پرسپولیس گفت: فردا حدود ۳۵۰ میلیارد تومان از سهام باشگاه پرسپولیس و ۳۵۹ میلیارد تومان از سهام استقلال واگذاری خواهد شد و به هر کد بورسی می تواند حدود ۳۰۰ هزار تومان برای خرید سهام سفارش گذاری کنند. با مشارکت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار درخواست تمامی سهام دو باشگاه واگذار می‌شود، اما پیش بینی می شود با مشارکت حدود ۳ میلیونی مردم تعداد سهامی به ارزش حدود ۱۱۰ هزار تومان به هر کد بورس تعلق خواهد گرفت. وی تاکید کرد: نماد معاملاتی دو باشگاه سال آیند بازگشایی خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز