در راستای جهاد تببین

نخستین تور رسانه‌ای بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی به همت مرکز ارتباطات وزارت صمت برگزار شد

۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۵:۵۴:۵۰
کد خبر: ۱۳۰۶۶۲۲
نخستین تور رسانه‌ای بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی به همت مرکز ارتباطات وزارت صمت برگزار شد
مرکز ارتباطات وزارت صمت به منظور حرکت در مسیر جهاد تبیین، بازدید رهبران فکری از جمله اصحاب رسانه را از واحدهای تولیدی و صنعتی مرتبط با وزارت صمت به عنوان «پیشرانان پیشرفت» در دستور کار قرار داده است.

به گزارش برنا، پیرو تغییر گفتمان حاکم بر نوع حمکرانی اجرایی کشور و تلاش شبانه‌‌روزی مسئولان به ویژه در حوزه «صنعت، معدن و تجارت» برای رفع گره‌های زندگی مردم، تبیین اقدامات انجام شده امری ضروری است چه آنکه به فرموده رهبر حکیم انقلاب، «مهم‌ترین عرصه جهاد، عرصه «تبیین و روشنگری است».

 از این جهت مرکز ارتباطات وزارت صمت به منظور حرکت در مسیر جهاد تبیین، بازدید رهبران فکری از جمله اصحاب رسانه را از واحدهای تولیدی و صنعتی مرتبط با وزارت صمت به عنوان «پیشرانان پیشرفت» در دستور کار قرار داده است.

بر اساس ایده مرکز ارتباطات وزارت صمت بناست در تورهای مختلف، رهبران فکری از جمله اصحاب رسانه از واحدهای صنعتی، تولیدی، معدنی و ... بازدید کنند و از نزدیک در جریان تلاش شبانه‌روزی خانواده بزرگ حوزه «صنعت، معدن و تجارت» به عنوان «افسران و رزمندگان با اخلاص جنگ اقتصادی»، قرار گیرند.

هدف از برگزاری این بازدیدهای میدانی، آشنایی هرچه بیشتر رهبران فکری جامعه از شرایط حال حوزه صنعت، معدن و تجارت کشور و ایجاد یک جهاد رسانه‌ای در این حوزه با شفاف‌سازی و روشنگری است.

در همین راستا، روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه به دعوت مرکز ارتباطات وزارت صمت، جمعی از اصحاب رسانه شامل دبیران اقتصادی، عکاسان و خبرنگاران حوزه‌های مختلف رسانه‌های گروهی‌ از دومجموعه مجتمع فولاد مبارکه و گروه صنعتی انتخاب الکترونیک بازدید کردند.

اعضای نخستین تور رسانه‌ای بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی از خطوط تولید و تصفیه‌خانه پساب شرکت فولاد مبارکه بازدید کردند و با حضور در خطوط مختلف تولید این شرکت با فرآیند تولید ورق‌های فولادی آشنا شدند.

پس از این بازدید نیز خبرنگاران در جلسه‌ای با حضور جمعی از معاونان و مدیران شرکت فولاد مبارکه به طرح پرسش‌هایی پیرامون شرکت فولاد مبارکه پرداختند.

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، بزرگ‌ترین واحد صنعتی در ایران و بزرگ‌ترین مجتمع تولید فولاد در کشور است که در جنوب شهر کرکوند و جنوب‌غربی مبارکه قرار دارد و اکنون به عنوان موتور محرک بسیاری از صنایع بالادستی و پایین‌دستی شناخته می‌شود.

گروه شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان اکنون مواد اولیه بیش از ۳ هزار کارخانه و کارگاه تولیدی کشور در صنایع لوله و پروفیل، نفت، گاز و پتروشیمی، خودرو، موتورهای الکتریکی، لوازم‌خانگی، فلزی سبک و سنگین، ساختمانی، غذایی، کشتی‌سازی و سازه‌های دریایی و ... را تأمین می‌کند.

نمایندگان رسانه‌های گروهی هچنین از بخش‌های مختلف زنجیره ارزش صنعت لوازم‌خانگی در گروه صنعتی انتخاب الکترونیک بازدید کرده و با عمق ساخت محصولات و فناوری‌های موجود در خطوط  تولید این مجتمع صنعتی، آشنا شدند.

اصحاب رسانه همچنین از خطوط  تولید محصولات برودتی این گروه صنعتی که اکنون صاحب فراگیرترین و گسترده‌ترین زنجیره ارزش صنعت لوازم‌خانگی در غرب آسیا است، بازدید کردند.

گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با برخورداری از ۱۲ شرکت زیرمجموعه فعال خود در حوزه‌های تولید، فروش، لجستیک و خدمات پس از فروش در مساحتی بیش از۳۰۰ هزار مترمربع، فعالیت می‌کند.

مرکز فناوری و کارخانه نوآوری اسنوا (اسنواتک) محل بعدی مورد بازدید اصحاب رسانه در اصفهان بود و اطلاعات ارائه شده از سوی معاونت تحقیق و توسعه انتخاب الکترونیک نشان می‌دهد بومی‌سازی دانش و فناوری تولید لوازم‌خانگی در ایران، بهره‌برداری از پلتفرم اختصاصی لوازم‌خانگی و احداث مجتمع‌های بزرگ تحقیقاتی در خارج از کشور از جمله مهم‌ترین اقدامات تحقیقاتی و سرمایه‌گذاری‌های انتخاب الکترونیک در مسیر توسعه صنعت پیشران لوازم خانگی ایران بوده است.

دومین مرحله تور رسانه‌ای بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی، با حضور جمع دیگری از اصحاب رسانه و ائمه جماعات برگزار خواهد شد.

 

نظر شما